پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 861129
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: امسال حدود ۲۸۰ نفر طلاب واجد شرایط برای شرکت در دوره آموزشی ادیب ثبت نام کردند که طبق آخرین آمار ۲۵۰ نفر از طلاب که موفق به گذراندن دوره شده اند و در این شب افتخار معمم شدن به دست آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد را پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، شب عیدغدیر در جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد:  به حول و قوه الهی همزمان با شب فرخنده و پرنور عید غدیر چهاردهمین همایش طرح ادیب با حضور رئیس حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری، طبق ۱۳ سال قبل برگزار می شود.

وی بیان کرد: امسال حدود ۲۸۰ نفر طلاب واجد شرایط برای شرکت در دوره آموزشی ادیب ثبت نام کردند که طبق آخرین آمار ۲۵۰ نفر از طلاب که موفق به گذراندن دوره شده اند و در این شب افتخار معمم شدن به دست آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد را پیدا کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: طلاب بعد از گذراندن سطح مقدماتی و دوره طرح ادیب، ملبس به لباس روحانیت به صورت دائمی می شوند.

وی افزود: علم وحلم زیبنده لباس روحانیت است، این لباس، لباس خدمت به اهل بیت(ع) است که باید با دو بال علم و حلم در راستای خدمت بیشتر تلاش  کرد.  

معاون تهذیب وتبلیغ حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: این طرح تلبس دائم طلاب به نام آیت الله ادیب از دو جهت نامگذاری شده است، نخست اینکه این عالم ربانی در حقیقت یک شخصیت جامع الاطراف و مسلط به علوم مختلف چون فقه، اصول، فلسفه، علوم ریاضی و نجوم و ... بود، جهت دوم نامگذاری این دوره به نام آیت الله ادیب، مقید بودن این این عالم به پوشیدن لباس روحانیت حتی در منزل شخصی خود است.

وی با بیان اینکه در مراسم جشن عمامه گذاری طلاب، خانواده های آنان نیز دعوت شده اند گفت: دلیل این امر این است که پشتیبان اصلی در این شرایط فرهنگی جامعه خانواده های طلاب هستند.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: این لباس لباس صنف و کاری نیست، بلکه طلاب این لباس را می پوشند که بگویند همواره آماده سربازی امام زمان(عج) و اجرای احکام اسلامی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha