سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام غفاری قره‌باغ مهمترین وظیفه شیعیان را تبلیغ غدیر دانست و گفت: نجات بشر در گرو پیروی از ولایت امیرالمؤمنین (ع) است و کسی که فاقد ولایت اهل بیت(ع) باشد قطعا از ولایت رسول خدا(ص) هم بی‌بهره خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید طاهر غفاری قره‌باغ، شامگاه دوشنبه در مراسم شب عید غدیر که در مسجد فاطمه زهرا (س) ارومیه برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: در روایات از عید غدیر به عیدالله الاکبر یاد می‌شود و ولایت امیرالمؤمنین (ع) ریشه در مباحث عقلی دارد که اگر امام و راهنمایی از سوی خدای متعال بر این مردم گمارده نشود، انسان به بیراهه می‌رود و بشر در طول زندگی خود نیاز مبرم به پیام رسان الهی دارد.

وی بیان داشت: بعد از اثبات رسالت نبی مکرم اسلام(ص) سؤال بعدی این است که چند سال باید نبوت رسول خدا ادامه داشته باشد و با توجه به این که حضرت هم مثل بقیه انسان بوده و با مرگ، دستش از دنیا کوتاه می‌شود و لاجرم باید هدایتگری باشد که دست بشر را به خدای متعال متصل کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه معجزاتی که برای اثبات رسالت نبی مکرم اسلام(ص) ثابت بود برای اثبات ولایت اهل بیت(ع) هم ثابت است و رسول خدا(ص) امام را برای حفظ دین اسلام و مصونیت ماندن از انحرافات معرفی کردند.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) با اینکه توسط عده‌ای محدود شده بود اما از اظهار علم برای کمک به جامعه دریغ نکرده و همیشه به خلفا در مورد حل مسائل اسلامی کمک می‌کرد و در هیچ جای تاریخ ثبت نشده است که امام علی (ع) به کسی غیر از خدا محتاج باشد، در حالی که دیگران به حضرت محتاج بودند و بر این مسئله عامای اهل سنت هم اقرار دارند.

حجت الاسلام غفاری افزود: اولین معرفی علی (ع) به عنوان جانشین رسول خدا(ص) از یوم‌الدار شروع شد و در عید غدیر با دستور خدای متعال به اتمام رسید و امت رسول خدا در یاری رساندن به علی (ع) و اظهار محبت به حضرت و خاندان ایشان کوتاهی کردند و همین امر موجب شد یک فرد سگ باز بعد از ۵۰ سال از رحلت پیامبر خلافت اسلامی را تصاحب کند.

وی بیان داشت: نجات بشر در گرو پیروی از ولایت امیرالمؤمنین (ع) است و کسی که فاقد ولایت اهل بیت(ع) باشد قطعا از ولایت رسول خدا(ص) هم بی‌بهره خواهد بود و عدم دقت در حلال و حرام الهی انسان را از ولایت الهی دور می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: برای فهم دین باید با علمای ربانی نشست و برخاست کرد؛ امروز دشمن تمام تلاش خود را برای دوری مردم از علما به کار گرفته است تا مردم را نسبت به علما بدبین کند و امروز نیاز به همراهی با علمای واقعی و هیأت مذهبی حقیقی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی، مهمترین وظیفه شیعیان را تبلیغ غدیر در بین خانواده‌های خود دانست و گفت: همه باید فرزندان خود را اهل بیت شناس بار بیاورند و حقانیت امام علی (ع) و اولاد و جانشینان ایشان را به فرزندان خود بشناسانند و نباید با این توجیه که تبلبغ وظیفه طلبگی است از تبلیغ ذغدیر شانه خالی کنیم و  شیعه باید مبلغ علی بوده و در این راه سختی‌ها را به جان بخرد.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: خدای متعال عده‌ای از بندگان خود را با گرسنگی امتحان می‌کند و در چنین شرایطی به دست آوردن رضایت الهی توحید شناسی است.

وی بیان داشت: شجاعت علی(ع) را نه در خندق که باید در موقع حمله به خانه ایشان باید جستحو کرد که جز بر خدا بر کسی بندگی نکرد و از روز اول با صدق با رسول خدا همراهی کرد و به قدری مظلوم بود که مسیحی لبنان در فضیلت وی کتاب نوشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha