چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: عید غدیر روز شادی و سرور مسلمین است و همه مردم باید با پوشیدن لباس‌های نو این روز را جشن گرفته و شادی را در چهره خود به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شامگاه دوشنبه در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه خوی که در بقعه شیخ نوایی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فضیلت‌های عید غدیر اظهار داشت:  عید غدیر روز شادی و سرور مسلمین است و همه مردم باید با پوشیدن لباس‌های نو این روز را جشن گرفته و شادی را در چهره خود به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: اول کسی که از غدیر دفاع کرده و در این راه به شهادت رسید، حضرت زهرا (س) است که با گریه‌های خود اهل مدینه را نسبت به این نکته آگاه می‌کرد و مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب بیت‌الاحزان به این مسئله اشاره کرده است.

این کارشناس دینی بیان داشت: حضرت زهرا (س) به مردم فهماند که مشروعیت امام با خدا و مقبولیت آن با مردم است و این مردم اند که باید به سراغ امام بروند و زمینه حکومت امام را فراهم کنند؛ حضرت زهرا (س) با بذل جان خود در راه ولایت از غدیر و امامت دفاع کرد.

وی تصریح کرد:  ‏ویلفرد مادلونگ اندیشمند آلمانی کتابی درباره جانشینی رسول خدا نوشته و در آن بیان می‌کند که اگر کسی با تاریخ آشنا باشد شک نمی‌کند که علی جانشین بلافصل پیامبر اسلام(ص) است و از روزی که امام علی (ع) متولد شده است پیامبر ایشان را برای جانشینی خود تربیت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: رسول خدا چندین نوع امام علی (ع) را برای جانشینی خود تربیت کرد، اولی تربیتی ایشان در منزل خود که هر روز یکی از مباحث اخلاقی را یاد می‌داد، دومین نوع تربیت، تربیت ایشان برای کارهای اجرایی است که در جاهای مختلفی به ایشان مسئولیت داد تا پخته شود و مدیریت جامعه را بدست گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha