جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر جذب طلبه از بیوت صالحه، گفت: جذب افراد باید از محیط های خاص و خانواده هایی انجام شود که اهل مسجد، نماز جمعه، بسیج و کانون های آموزشی باشند، زیرا حوزه تکیه گاه اصلی طهارت نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در نشستی با مسئولان و مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان ضمن تبریک فرارسیدن عید ولایت و امامت پیرامون پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران و طرح مدرسه محوری سخن گفت.

وی با اشاره به هدف تغییر روش پذیرش بیان کرد: صرف ایده ها برای گسترش حوزه های علمیه کافی نیست و باید مطالعات محیطی پیرامون درستی ایده صورت بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، آسیب های پذیرش در سال های گذشته را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر حفظ شان حوزه در اطلاعیه های پذیرش، اضافه کرد: امسال می بایست چند کار سخت انجام دهیم که اولین آنها محدودسازی زمان پذیرش حوزه بود تا در این مدت علاقمندان به حوزه ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، برگزاری امتحان ورودی را با هدف استعدادسنجی اعلام کرد و افزود: امتحان ورودی 7 شهریور برگزار خواهد.

وی اظهار کرد: حوزه یک دستگاه آموزشی ساده و بی تعهد به معنویات و اخلاق نیست، بلکه طلاب باید بتوانند یک سری ماموریت هایی را انجام بدهند و ما باید بدانیم تا چه اندازه بر طلبه های ورودی سرمایه گذاری کنیم.  

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر جذب طلبه از بیوت صالحه، ادامه داد: جذب افراد باید از محیط های خاص و خانواده هایی انجام شود که اهل مسجد، نماز جمعه، بسیج و کانون های آموزشی باشند، زیرا حوزه تکیه گاه اصلی طهارت نفس است، از این رو، مدیر و اساتید مدرسه، به مصداق آیه شریفه " یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ" طلاب را از خانه های آباد را بشناسند و جذب کنند، همانطور که پیامبران الهی بهترین یاران را جذب کرده و بر آنان سرمایه گذاری می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اذعان کرد: باید پیش از مسئله پذیرش به مسئله گزینش فکر کرد، زیرا هر چه گزینش بهتر باشد، آسیب ها کمتر خواهد بود، عدم توجه لازم به گزینش، آسیبها  و زمینه های خطر را برای حوزه فراهم می کند.

وی، لازمه دستیابی به یک حوزه توانا با قدرت مهندسی بالا را در مسئله پذیرش دانست و افزود: باید افرادی شجاع، حلیم، بردبار، دوراندیش و عاقل و فرزانه وارد حوزه های علمیه شوند؛ تاکنون نگاه جامعه در مورد حوزه، نهادی فرهنگی-تبلیغی بوده است نه علمی-پژوهشی، عمومی است نه تخصصی و ما به دنبال تحول و تغییر این نگاه هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که دشمن بیشترین سرمایه گذاری را بر جوانان و زنان انجام می دهد، هشدار داد: باید نسبت به توطئه ها و نقشه های دشمنان احساس خطر کرد و جوانان را نسبت به ارزش ها بیدار کنیم و حوزه باید در این زمینه به طلاب قدرت مهندسی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دوم سخنان خود به تبیین طرح مدرسه محوری پرداخت و گفت: مدرسه محوری یعنی جوشش فعالیت ها در مدرسه که باید به بهترین شکل انجام شود، مدرسه محوری دغدغه مدرسه را داشتن است نه تفویض امور به مدرسه و برای این کار باید شاخص بهبود مدرسه را احصا کرد و به تکامل رساند.

وی با بیان این که پابرجایی انقلاب، دین و مذهب در بین بانوان، نیازمند بانوان قوی و عالمه و فاضله است، گفت: باید نظام اخلاقی بر اساس یک تربیت توحیدی اصل قرار بگیرد و در این راستا، باید نظام آموزشی و تبلیغی به گونه ای تنظیم شود که طلاب و فارغ التحصیلان بعد از فراغت از تحصیل آمادگی حضور در جامعه را داشته باشند.

در ادامه جلسه، مدیران به بیان نظرات خود پرداختند و مشکلات مدارس مورد بررسی قرار گرفت.     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha