جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 861143
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
عید غدیر

حوزه/ جشن‌های عید غدیر خم که از دو هفته قبل مقدمات آن در خراسان جنوبی آغاز شده، امروز به اوج خود رسید و تمام شهرهای استان سراسر جشن و سرور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، عید غدیر یکی از مهمترین اعیاد شیعیان است و در این دهه (امامت و ولایت) مردم در سراسر کشور با اطعام فقرا، ایستگاه های شربت و چای و شیرینی، برپایی جشن های متنوع و شاد، برگزاری مراسم های ازدواج به مبارکی این عید، دیدار با سادات این روز را گرامی می دارند.

خراسان جنوبی نیز مانند سایر نقاط کشور این روزها حال و هوای خاص خود را داشت، هر جای استان که قدم می گذاشتیم، مردم با برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع شربت و شیرینی و چراغانی کردن خیابان ها و نصب پرچم بر سردرب منازل، ارادت خود را نسبت به حضرت علی(علیه السلام) به نمایش گذاشتند.

امروز نیز مردم از صبح با حضور در منزل سادات به آنها تبریک گفتند؛ مهمترین برنامه امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که خود از خاندان جلیله سادات است، نیز همین برنامه بود و هیئت های مختلف به صورت گروهی به دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی رفتند و عید را به امام جمعه بیرجند تبریک گفتند.

برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر از صبح امروز آغاز شد و تا آخر امشب ادامه خواهد داشت، بزرگترین ایستگاه به همت جمعی از جوانان کاروان پیاده زیارتی حضرت علی اکبر(ع) مهرشهر بیرجند در ورودی شهر برپا شده است که با توزیع صبحانه، چای، شربت و شیرینی از مسافران و افرادی که وارد مرکز استان می شوند استقبال و عید را به آنها تبریک گفتند.

جشن های عید غدیر خم امشب نیز در هیئت های مختلف، امامزادگان و بقاع متبرکه و نقاط مختلف شهر بیرجند بر گزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha