پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آشتیانی

حوزه/معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ولایت‌پذیری مردم ایران اسلامی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: باید به این مهم توجه داشته باشیم اگر عده‌ای زیادی از مردم ما ولایت‌پذیر نبودند انقلاب اسلامی ایران 40 ساله نمی‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به آیه" الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُواْ مِن دِینِکمْ " در سوره مبارکه مائده، اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید که بعدازاین که در غدیر خم حضرت محمد (ص) امیرالمؤمنین را نَصب به ولایت کرد یعنی نه‌تنها این‌که گفت مردم حضرت علی (ع) را دوست داشته باشید بلکه ایشان را به‌عنوان ولایت بر مردم تعیین کرد.

وی ادامه داد: این روایت را اصحاب پیغمبر نیز نقل کرده‌اند که در غدیر خم پیامبر اسلام حضرت علی (ع) را به‌عنوان ولی مردم معرفی و بر تبعیت مردم از ایشان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی افزود: این کار باعث شد که کفار مأیوس شدند به‌طوری‌که تمامی نقشه‌های آن‌ها برای از بین بردن دین را از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: درواقع این کار دین را حفظ کرد به‌طوری‌که بعد از غدیر خم همه دشمنان مأیوس شدند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر به اهمیت آیه " الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُواْ مِن دِینِکمْ " اشاره کرد و گفت: این مطلب در قرآن خیلی مهم است چراکه تا غدیر خم دشمنان اسلام بر تغییر و حتی از بین این دین برنامه‌ریزی می‌کردند اما با نَصب ولایت این توطئه‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: دشمنان با معرفی یک انسان قوی، باتقوا، شجاع و عالم به دین از سوی پیغمبر خدا (ص) فهمیدند که این دین یک پشتیبان قوی به نام حضرت علی (ع) دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی ولایت‌پذیری مردم ایران اسلامی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: باید به این مهم توجه داشته باشیم اگر عده‌ای زیادی از مردم ما ولایت‌پذیر نبودند انقلاب اسلامی ایران 40 ساله نمی‌شد.

وی ادامه داد: این ولایت است که کشتی انقلاب را به‌خوبی هدایت می‌کند و در طی دهه‌های اخیر دشمنان نظام هر نقشه‌ای که کشیدند به ضرر خودشان تمام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی بابیان این‌که آمریکا و دشمنان در چند سال اخیر بارها تودهنی خورند، تصریح کرد: در زمان کودتای 28 مرداد چرا دولت مستقر شکست خورد به‌این‌علت که ولایت در میان نبود.

وی بابیان این‌که ولایت‌پذیری و اطاعت از نائب امام زمان (عج) جهانی خواهد شد، گفت: کشور ما ولایت‌پذیر است و مردم نیز این مهم را بارها ثابت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha