سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: منکرین غدیر خم دین و اسلام را با این دید ناقص می‌پندارند و انکار غدیر معنایش مقصر جلوه دادن پیامبر اسلام (ص) است که دین را ناقص گذاشته و در مورد سرنوشت رهبری امت بی‌تفاوت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جشن عید غدیر که با حضور علمای شهر ارومیه برگزار شد، با تبریک اعیاد ذی‌الحجه اظهار داشت: خدای متعال فضائلی را به علی (ع) داده است که کسی نمی‌تواند آنها را بشمارد و کسی که این فضائل را بیان کند موحب مغفرت الهی خواهد شد و نظر بر فضائل امام علی موجب مغفرت گناهانی می‌شود که با نگاه، صورت گرفته و بردن نام علی (ع) عبادت است و ایمان بنده با قبول ولایت حضرت کامل و مقبول می‌شود.

وی ادامه داد: ارتباط با حضرت علی (ع) موجب تطهیر گناهان می‌شود  و ما باید ارتباط خود با حضرت را محکم کنیم.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل غدیر عقل است و در صورتی که پیامبر(ص) جانشین خود را معرفی نمی‌کرد دین اسلام ناقص می‌ماند و دینی که در مکروهات و مستحبات قانونی وضع کرده است، چگونه می‌شود در مسئله مهمی مثل سرنوشت رهبری امت مسکوت باشد.

وی افزود: منکرین غدیر، اسلام را با این دید ناقص می‌پندارند و انکار غدیر معنایش مقصر جلوه دادن پیامبر اسلام (ص) است که دین را ناقص گذاشته و در مورد سرنوشت رهبری امت بی‌تفاوت بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دشمنان امیرالمؤمنین (ع) هم به اینکه غدیر روز معرفی امام علی (ع) به عنوان رهبر جامعه بود اعتراف دارند، گفت: عمرو عاص در نامه خود به معاویه که به عنوان شعر به نظم در آورده است از توطئه‌های خود برای گرفتن حق امام علی (ع) پرده بر می‌دارد و بیان می‌کند که از جهالت مردم در این راه استفاده کردیم.

وی بیان داشت: دشمنان خالص امیرالمؤمنین (ع) هم می‌دانستند که کلمه مولا برای دوستی نبوده و معنای آن ولایت الهی بود و ما باید به عنوان پرچمدران اسلام ناب تلاش کنیم تا نام اهل بیت (ع) منطقه ثابت بماند و منطقه ما به عنوان دژ اهل بیت(ع) و تشیّع مطرح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha