جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غدیر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: واقعه غدیر خم از چند منظر قابل تامل و بررسی است، اول اینکه این یک واقعه سیاسی در جهان اسلام بود که سرنوشت و آینده مسلمین را ترسیم کرد و دوم اینکه در این واقعه رسول خدا (ص) با بالا بردن دست حضرت علی (ع) به عنوان ولی و امام مسلمین، میزان تقوا و ایمان وی را بر مسلمانان نمایان ساختتند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جشن بزرگ غدیرخم، پیش از ظهر امروز با حضور اساتید حوزوی، طلاب و روحانیون، در مدیریت حوزه علمیه استان کردستان برگزار شد.

در این مراسم، مدیر حوزه علمیه استان کردستان ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، اظهار داشت: در این روز سرنوشت اسلام تغییر یافت و رسول اکرم (ص) در واپسین روزهای عمر گهربار خویش وضعیت آینده جهان اسلام را در حضور هزاران نفر از حجاج "حج الوداع" مشخص نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در ادامه بیان داشت: واقعه غدیر خم از چند منظر قابل تامل و بررسی است، اول اینکه این یک واقعه سیاسی در جهان اسلام بود که سرنوشت و آینده مسلمین را ترسیم کرد و دوم اینکه در این واقعه رسول خدا (ص) با بالا بردن دست حضرت علی (ع) به عنوان ولی و امام مسلمین، میزان تقوا و ایمان وی را بر مسلمانان نمایان ساختتند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه بسیاری از مورخان واقعه غدیر خم را به صورت مکتوب و شفاهی نقل کرده اند، بیان داشت: در چنین روزی که هزاران نفر از مسلمین، انصار، مهاجرین و... حضور داشتند، رسول خدا (ص) با صراحتی وصف نشدنی آینده سیاسی و اجتماعی اسلام را مشخص نمودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: منافقان و کوردلان در این واقعه عظیم و مبرهن آرام ننشستند و توطئه ها و دسیسه چینی های خود را دوباره آغاز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود گفت: در همان مکان یعنی در غدیرخم، توطئه ها آغاز گردید و جبهه جدیدی بین اسلام واقعی و اسلام دروغین و نفاق آغاز گردید و این خود باعث شد که سواستفاده کنندگان برنامه های خود علیه دین اسلام را پیاده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: دلایل و مستندات واقعه غدیر خم به حدی مستحکم و واضح است که کسی نمی تواند این رویداد بزرگ جهان اسلام را منکر شود و کسانی که منکر این مهم هستند تعمدا می خواهند دین اسلام را به شعب و فرق مختلف تقسیم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود اظهار داشت: تاریخ سیاسی تشیع در غدیر خم رقم خورد و این روز را باید سالروز تاسیس مذهبی حقه شیعه نامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha