شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: مهمترین و اصلی ترین فلسفه واقعه غدیرخم رساندن پیام نبوت به مسلمانان است.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان مراسم جشن عید غدیرخم با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، روحانیون، عصر روز گذشته در مسجد امیرالمومنین (ع) شهر بیجار برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام علی مرادی امام جمعه  بیجار اظهار داشت: در بحث امامت باید گفت که اسلام بر 5 اصل مهم بنا شده است.

امام جمعه بیجار به این اصول اشاره کرد و بیان داشت: این اصول شامل نماز، روزه، جهاد، حج و ولایت می باشند که توسط بزرگان بسیار مورد تاکید قرار گرفته اند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: کسانی که کوته بین بودند گمان می کردند پیامبر اکرم(ص) انتخاب جانشین خود را تنها در روز غدیر انجام داده اند، اما پیامبر(ص) از روز اول دعوت علنی خود خلافت و امامت امیرالمومنین(ع) را تا روز آخر معرفی کردند و این موضوع در احادیث بسیار روایت شده است.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی که پیامبر (ص) اقوام بزرگ قریش را برای ناهار دعوت کردند، فرمودند: هر کس به من ایمان آورد خلیفه و جانشین بعد از من خواهد شد و کسی جز امام علی(ع) اعلام وفاداری نکردند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «من کنت مولا فهذا علی مولا» هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست.

امام جمعه شهرستان بیجار ادامه داد: رسول خدا (ص) در روز عید غدیر خم رسما امام علی (ع) را به عنوان جانشین و امام مسلمین انتخاب کرد. رسول خدا در روز غدیرخم از مسلمین خواستند که از امیرالمومنین(ع) تبعیت کنید و مأمور شدند که رسالت خود را تبلیغ نمایند.

حجت الاسلام مرادی افزود: در روز غدیرخم پیامبر اکرم (ص) با خواندن حدیث که خطبه ای بسیار مفصل بود و حدود 2 ساعت به طول انجامید سخنان خود را آغاز کردند و در اواخر خطبه خود اعلام به وحدانیت و پیغمبری خود می کنند که من وظیفه ای بر عهده داشتم و آن را انجام می دهم.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه باید واقعه غدیر را رویدادی سیاسی در تاریخ اسلام قلمداد کرد و گفت: مهمترین و اصلی ترین فلسفه واقعه غدیرخم رساندن پیام نبوت به مسلمانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha