جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجتماع نوجوانان علوی شهرستان خوی

حوزه/ حجت الاسلام عرب گفت: مسئولیت‌پذیری و عدم بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اطراف و جامعه مهم‌ترین پیام غدیر است که عدم امانت‌داری نسبت به انقلاب کشور را دچار بحران خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام علی عرب، روز گذشته در اجتماع نوجوانان علوی شهرستان خوی اظهار داشت: خدای متعال پیامبر را نسبت به خطر عدم قبول ولایت امیرالمؤمنین (ع) توسط عده‌ای هشدار می‌دهد و خدای متعال به رسول خدا دستور می‌دهد با وجود خطرات موجود باید رسالت خود را به اتمام رسانده و ولایت علی (ع) را به مردم ابلاغ کرده و آینده رهبری آن‌ها را مشخص سازد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام غدیر احساس مسئولیت است که رسول خدا چون احساس مسئولیت کردند ولایت امیرالمؤمنین (ع) را به مردم ابلاغ فرمود و در بین آن همه افراد منافق اعلام کرد که بعد از من رهبر شما علی (ع) خواهد بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی افزود: عده‌ای با شعارهایی که ترس در دل مردم می‌انداخت علی (ع) را خانه نشین کردند و شعار دادند که علی (ع) جوان است و اگر خلیفه باشد در جامعه حساسیت‌ها و درگیری‌ها بالا خواهد گرفت.

حجت الاسلام عرب، احساس مسئولیت نسبت به مسائل دینی را از پیام‌های مهم غدیر دانست و بیان داشت: پیام غدیر حساسیت به مسائل جامعه است و شیعه نمی‌تواند نسبت به مباحث اطراف خود بی‌تفاوت باشد.

وی تصریح کرد: ریشه فساد به عدم اطاعت پذیری امت از رسول خدا باز می‌گردد و امروز ریشه بسیاری از خون‌ریزی‌های جهان اسلام در فراموشی غدیر است و بعد از 72  روز غدیر را انکار کردند گویا که اصلا ندیدند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی خوی در پایان گفت: انقلاب اسلامی برکات و خدمات زیادی را داشت و عده‌ای نمی‌توانند این برکات را ببینند و مدام به دنبال بدنام کردن انقلاب عستند و ما باید امروز امانت‌دار شهدا بوده و از انقلاب خود به نحو احسن دفاع کنیم تا غدیرها فراموش نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha