جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 861192
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه /حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی در شام عید غدیرخم در اجتماع بزرگ غدیریون در مسجد جامع بندرعباس گفت: اگر روز غدیر به طور شایسته گرامی داشته شده بود فاطمیه و عاشورا ایجاد نمی شد .

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان ، شام عید غدیرخم حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس برنامه سمت خدا در اجتماع بزرگ غدیریون مسجد جامع بندرعباس گفت: اگر روز غدیر به طور شایسته گرامی داشته شده بود فاطمیه و عاشورا ایجاد نمی شد .

وی ادامه داد:غفلت از غدیر باعث شد که فاطمیه و عاشورا پیش بیاید . اگر ما به درستی غدیر را گرامی نداریم ابتلا بزرگی تری را دچار خواهیم شد.


عابدینی افزود:اساس دین اسلام بر محبت است و محبت حقیقتی است که از ابتدا در وجود آدمی وجود دارد و هر رابطه ای بر اساس آن شکل می گیرد.


استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: توانایی های وجود انسان بسیار زیاد است و شهید مطهری می فرماید محبت مانند انرژی هسته ای است و قدرت بسیار بالایی در وجود انسان دارد.


وی ابراز داشت: ولایت نیامده است تا  در انسان قدرت ایجاد کند بلکه آمده است تا قدرت خفته محبت انسانی را بیدار کند.


عابدینی اظهار داشت: راه ارتباط با خداوند از راه ولایت ولی معصوم است و بندگان باید به ولی خدا برای رسیدن به خدا تمسک جویند.


وی ادامه داد: روایتی است از اسحاق بن عمار که از یاران امام صادق علیه السلام است، اسحاق بن عمار می گوید من شیعه بودم و به نحوی ثروتمند شدم و باعث شد که رفت و آمد به در خانه ما زیاد شود و این مسئله باعث حساسیت دستگاه حکومت شد و نگهبانی برای حراست از مردم قرار دادم.

وی افزود: آن سال به زیارت امام صادق علیه السلام رفتم اما امام صادق(ع) با روی عبوس به من نگاه کردند علت را جویا شدم و ایشان فرمودند: رابطه شما با مومنین تغییر کرده است.

عابدینی تاکید کرد: رابطه امام با ما و مردم  بستگی به  نوع رابطه ما با مومنین بستگی دارد که باید مورد توجه باشد و به صورت حسنه باشد.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: علی بن مهزیار ۲۰ سفر را به حج رفت تا امام زمان(عج) را زیارت کند و در آخرین سفر که موفق شد امام را ببیند امام زمان به او فرمود چرا دیره آمدی؟ که در ادامه علت دیر رسیدن به مقصد را تغییر رفتار با مومنین و کم شدن توجهات به مومنین دانستند.


وی بیان کرد: عید غدیر عید عمل و عید اکرام مومنین است و در آن باید به مردم و مومنین به همدیگر سر بزنند و طبق روایات این رفت و آمد ها باعث می شود که مردم به امام معصوم نزدیک تر شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha