سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: جریان وهابیت در تجدید کتابت های منبع خود کلیه احادیثی که از رسول الله مرتبط با امام علی(ع) است را سانسور کرده و واژه یا علی در ابتدای احادیث نبوی را حذف کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام سید حسین مومنی، در جشن عید ولایت و امامت طلاب مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان اظهار کرد: در باب غدیر صحبت کردن بدون ملاحظه تاریخی صحیح نیست و ما را دچار اشکال می کند.

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که باید مدنظر قرار گیرد سخن امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه است که می فرماید دو دسته افراد نسبت به من هلاک شدند، دسته اول کسانی که نسبت به من محبت زیادی داشتند که دچار غلو شدند و هلاک می شوند و دسته دوم افرادی که نسبت به من دشمنی دارند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد:  این دو جریان از زمان حضرت محمد(ص) شکل گرفت و تا امروز نیز همچنان ادامه دارد، نشانه های این دو جریان در تاریخ اسلام مشخص است.

حجت الاسلام مومنی ابراز کرد: در طول تاریخ غاصبان خلافت و طرفداران آنها سعی در بایکوت کردن امام علی(ع) داشتند، خاطرنشان کرد: برای به فراموشی سپرده شدن امام علی(ع) بعداز غصب خلافت،  دو اقدام فرهنگی غاصبان یعنی منع کتابت و نقل احادیث جعلی انجام شد.

 معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: خیلی از منابع اهل سنت چون بخاری و ابن تیمیه که  از صحت و درستی حدیث غدیر و جانشینی امام علی(ع) خبر داشتند، اصلا در کتاب های خود حدیث متواتر غدیر را نیاورده اند.

وی بیان داشت: جریان وهابیت در تجدید کتابت های منبع خود کلیه احادیثی که از رسول الله مرتبط با امام علی(ع) است را سانسور کرده و واژه یا علی در ابتدای احادیث نبوی را حذف کردند.

حجت الاسلام مومنی یادآور شد: امروز پیچیدگی های علوم نقلی و ارتباطش با دیگر علوم مشخص و مبرهن است، امروز صرف نگاه کردن به یک حدیث نمی تواند جوابگوی به شبهات باشد، باید نگاهی به جریانات و تاریخ داشت.

وی اذعان کرد: اگر شعار فقط حسبنا کتاب الله  را سر دهیم و به اهل بیت(ع) مراجعه نکنیم، دچار اشکال خواهیم شد؛ حفظ حیات تشیع به امامت و ولایت و تمسک به اهل بیت(ع) است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha