جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غدیر

مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبد کاووس گفت: عید غدیر، بیان کننده یک امر مهم اعتقادی- اجتماعی در زندگی انسان یعنی «ولایت و رهبری جامعه دینی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فریبا تیموری در جشن غدیر که در روستای قلعه قافه شهرستان مینودشت برگزار شد، بیان کرد: عید غدیر، بیان کننده یک امر مهم اعتقادی- اجتماعی در زندگی انسان یعنی «ولایت و رهبری جامعه دینی» است.

وی اذعان کرد: در تاریخ اسلام دو حادثه مهم و بزرگ خود نمایی می کند؛ یکی رسالت و دیگری امامت، رسالت که با نزول وحی بر قلب مبارک پیامبر اسلام آغاز شد و دومین حادثه غدیر بود که امامت را به وجود آورد.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبدکاووس توضیح داد: امامت در حقیقت ادامه رسالت بود، یعنی روز غدیر همان قدر اهمیت دارد که روز بعثت در رسالت پیامبراکرم حائز اهمیت است.

تیموری ادامه داد: آنچه پیامبر اسلام در روز غدیر بر همه مسلمانان تکلیف نمود این است که؛ امیرالمومنین علی علیه السلام و ائمه از فرزندان ایشان تا قائم آل محمد را مولای خویش بدانیم؛ براین اساس، اصل واقعه غدیر توجه به ولایت امام علی علیه السلام است و تکلیف امت اسلامی در زمینه حکومت را معین می کند.

وی، پیام غدیر را فرمان ولایت حجت بن الحسن(عج) دانست و توضیح داد: خداوند در آیه "الیوم اکملت..." اتمام دین سخن می گوید و در آیه ابلاغ در غدیر خم دین اسلام را به عنوان دین جهانی معرفی می کند و تاکنون این وعده تحقق پیدا نکرده است و طبق روایات در زمان ظهور حضرت حجت(عج) دین اسلام جهانی خواهد شد.

گفتنی است، روستای قلعه قافه از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت است ، جمعیت آن طبق سرشماری سال 95 بالغ بر 669نفر بوده است، این روستا در 135 کیلومتری گرگان قرار دارد و به علت شیب زیاد روستا قلعه قافه را لانه سیمرغ می نامند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha