جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین مسلمان و سالمندترین مردی که موفق شد کانال شمالی را شنا کند

حوزه/ یک مرد مسلمان 58 ساله ترک تبار موفق شد مسیر 35 کیلومتری کانال شمالی از دریای ایرلند به اقیانوس اطلس را در 13 ساعت و 55 دقیقه شنا کرده و رکورد جدیدی بزند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک شناگر ترکی با شکستن رکورد جدیدی موفق شد نخستین مسلمان و پیرترین مردی در جهان باشد که عرض «کانال شمالی» یکی از 7 مسیر سخت را در دریا شنا کند. این کانال هفتمین مسیر سخت در دنیا می باشد و دریای ایرلند را به اقیانوس اطلس مرتبط می سازد.

به گفته یک خبرگزاری محلی ترکی، کمیل الساران که نخستین فرد ترک تباری بود که در سال 2015 عرض کانال انگلیسی را شنا کرد، امسال این کانال را نیز شنا کرده است. وی 58 سال سن دارد و این مسیر را در 13 ساعت و 55 دقیقه شنا کرده است.

الساران گفته که سختی های زیادی را در حین شنا از جمله سرمای آب و نیش عروس دریایی کشنده و دیگر جانوران دریایی را تجربه کرده است.

الساران گفت: در هنگام شنا کردن در مسیر 35 کیلومتری، حداقل 200 تا 300 عروس دریایی دیده ام.

وی خاطرنشان کرد، تمام تلاشش را به کار بسته که به آن ها دست نزند.

 هنگامی که وی این مسیر را شنا می کرده است، همسر، پسر و دوستانش بر روی یک قایق در عرض کانال او را همکاری کرده و 4 نفر از دوستانش نیز حداقل 400 متر را با او شنا کرده اند.

گفتنی است کانال شمالی تقریبا مسافت مشابهی با کانال انگلیسی دارد، اما دو تفاوت اصلی در اینجا وجود دارد،  نخست اینکه دمای این کانال 3-5 درجه کمتر از کانال انگلیسی است و دومین تفاوت نیز وجود صدها عروس دریایی یال شیری در کانال است که این مسیر را در ماه های تابستان اشغال می کنند و در بیشتر موارد غیرقابل اجتناب هستند.

برای نخستین بار یک مرد انگلیسی با نام تام بلوور از ناتینگهام موفق شد در سال 1947 این کانال را در عرض 15 ساعت و 26 دقیقه شنا کند. در طی سال ها شناگران موفق دیگری نیز بوده اند که تک نفره این مسیر را شنا کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha