سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عباسی

استاد حوزه گفت: اگر بتوانیم خانواده و فرزندانمان را زیر پرچم ولایت امیرالمؤمنین(ع) قرار دهیم، اهل‌بیت(ع) تربیت فرزندان را برعهده خواهند گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام احمد عباسی، در جشن عید غدیر واحد خواهران هیأت رزمندگان اسلام همدان، درباره خانواده غدیری، گفت: عصر روز پنجشنبه هفته گذشته فعالان فرهنگی مردمی، خدمت رهبر انقلاب رسیدند که در این دیدار رهبر انقلاب فرمودند: بروید فکری به حال بقاء خانواده در جامعه اسلامی بکنید.

این استاد حوزه با بیان اینکه فرزندآوری پایین است، اذعان کرد: در سال 1390 از هر 7 ازدواج یک طلاق بوده، اما در سال گذشته از هر 3ازدواج یک طلاق وجود دارد و هم‌اکنون بیش از یک میلیون خانم مجرد بالای 30 سال در جامعه وجود دارد و این امر رهبر انقلاب را نگران کرده است.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه باید فرزندان را غدیری  تربیت کنیم، عنوان کرد: تربیت غدیری در برابر تربیت غربی و ایجاد خانواده غدیری در برابر خانواده غربی و باید بدانیم که هر تربیت غیر غدیری تربیت غربی خواهد بود.

وی افزود: محیط خانواده باید به گونه‌ای باشد که فرزندان گرفتار بازی‌های یارانه‌ای نباشد و از جلسات بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.

تربیت غدیری امروز یک ضرورت و وظیفه دینی و اسلامی است

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: خطبه غدیر ویژه یک نسل از بشریت و یک گروه عنوان نشده است بلکه غدیر را برای تمام بشریت و تا روز قیامت مهم است چراکه پیامبر (ص)، پیامبر همه زمان‌ها بوده و تکلیف مردم را تا روز قیامت در خطبه غدیر معین کرده است چراکه در این خطبه امام اول و امام آخر بشریت عنوان شده است و باید تا روز قیامت پیام غدیر نسل به نسل در تمام جهان و به وسیله تمام بشریت منتقل شود.

وی اضافه کرد: اگر امامت برداشته شود روح و حقیقت دین وجود نخواهد داشت و تنها اسکلتی از دین باقی می‌ماند که باید به صورت علمی، استدلالی و برهانی به آن توجه شود چرا که هرگاه فردی ائمه را شناخت و خود را تربیت کرد می تواند سبک زندگی علوی و اسلامی را در مسیر بالندگی خود پیاده سازد.

این استاد حوزه تربیت غدیری در جامعه امروزه را یک ضرورت و وظیفه دینی و اسلامی عنوان کرد و  گفت: واقعه غدیر نباید تنها در یک روز از سال یاداوری و گرامی داشته شود بلکه باید به عنوان یک سرمشق و ایده در اشکال و موضوعات مختلف در تمامی طول سال و در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی زندگی جاری و ساری گشته و ازمحتوای آن درس گرفت.

حجت‌الاسلام عباسی اظهار کرد: خطبه غدیر وصیت نامه تربیتی جامع و ماندگار پیامبر اسلام برای تمامی بشریت در جهان است  که باید به آن توجه و اهتمام ویژه داشت و از بند بند این خطبه درس های آموزنده ای را آموخت.

وی در پایان گفت: در جامعه حاضر که شیعه و مسلمانان از جایگاه ویژه برخوردار هستند باید مراقب نیرنگ و دسیسه‌های دشمنان اسلام و شیعه باشیم که می‌خواهند به نام اسلام و زیر پرچم اسلام دین و هویت شیعان و مسلمانان را هدف قرار دهند از این رو بایددر جامعه دینی واسلامی  به مسئله غدیر و اهمیت آن در تکمیل دین و حفظ بشریت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به عنوان یکی از ارکان و اصول مهم دینی وحکومتی  توجه ویژه صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha