جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما باید نهادینه سازی امر ورزش و آمادگی جسمانی در مدارس علمیه باشد، گفت: براساس مطالعات دانشمندان ورزش صبحگاهی و منظم هم باعث نشاط جسمی و هم آمادگی فکری می شود و همچنین دین اسلام و اهل بیت علیهم السلام هم در این مورد بسیار تاکید کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی صبح امروز در نشست معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران اظهار داشت: ان شاء الله کمبودها و برنامه های مورد نیاز مدرسه علمیه کامیاران برای سال تحصیلی پیش روی،  شناسایی شده اند و در پی رفع آنها هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: به نظر می رسد در مدارس علمیه جای برخی از دروس و برنامه ها خالی باشد، لذا باید سعی کنیم که این برنامه ها را اجرایی نماییم و سبب تحول در حوزه ها شویم.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما باید نهادینه سازی امر ورزش و آمادگی جسمانی در مدارس علمیه باشد، گفت: براساس مطالعات دانشمندان ورزش صبحگاهی و منظم هم باعث نشاط جسمی و هم آمادگی فکری می شود و همچنین دین اسلام و اهل بیت علیهم السلام هم در این مورد بسیار تاکید کرده اند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) درباره اهمیت ورزش می فرمایند: «از کسالت و بی قراری بپرهیز؛ به درستی که آنها کلید هر بدی اند؛ کسی که کسل است حقی را ادا نمی کند و کسی که بی قرار است بر حقی صبر نمی کند».

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز درباره اهمیت ورزش به ویژه برای نسل جوان تاکیدات فراوانی دارند. معظم له در این باره می فرمایند:« من به جوان‌ها می‏گویم: تحصیل، تهذیب، ورزش. تحصیل کنید؛ یعنی نیروی خرد، فکر، مغز، علم در شما تقویت شود».

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: بنابراین باید بتوانیم ورزش را در بین طلاب جوان نهادینه کنیم زیرا این امر همانطوری که مقام معظم رهبری می فرمایند باعث می شود  که نیروی جسمی و فکری فرد تقویت شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم ما توسعه کتابخانه این مدرسه علمیه است و برای این کار از متولیان فرهنگی درخواست داریم که نسبت به تکمیل و تجهیز کتابخانه ما را همراهی کنند و در این کار خیر شریک باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به ضرورت به روز شدن کتب کتابخانه مدرسه علمیه کامیاران، عنوان کرد: بدون شک اگر بتوانیم که کتاب های موجود در کتابخانه این مدرسه علمیه را به روز کنیم و نیز از نظر کمّی سطح آنها را بالا ببریم، میل و رغبت طلاب به مطالعات غیردرسی چند برابر می شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: امیدواریم سال تحصیلی پیش روی همانند سالهای گذشته برای طلاب ثمربخش و مایه برکت معنوی باشد، لذا از اساتید محترم درخواست داریم که در مسیر تعلیم، تدریس و آموزش طلاب از هیچ کوششی فروگذار نباشند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدعلی رنج کشیده IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    0 0
    باسمه تعالی سلام علیکم با صلوات بر پیامبر رحمت و خاندان مطهرش به نظر می رسد جای ورزش در مدارس علمیه بسیار خالی و کاری شایسته است خبرگزاری حوزه نیز صفحه اختصاصی به ورزش طلاب نیزاختصاص دهند.