سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که ظرفیت های پژوهشی مناسبی در سطح مدارس علمیه وجود دارند که نیازمند شناسایی و ساماندهی هستند، تصریح کرد: در همین راستا طرح شناسایی و ساماندهی طلاب پژوهشگر در حوزه علمیه استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب پژوهشگر حوزه علمیه استان، تقویت و رونق پژوهش در حوزه را یک اصل مهم دانست و گفت: همه تلاش ما در مجموعه معاونت پژوهش تقویت شاخص های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است.

وی با بیان این که پژوهش و تحقیق از جمله ارکان علمی مهم حوزه های علمیه به شمار می رود، افزود: رونق علمی امروز حوزه در سای تحقیق و پژوهش به دست آمده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که رشد و بالندگی علمی حوزه را نیازمند تقویت تحقیق و پژوهش در میان طلاب و حوزویان دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رونق پژوهشی در سطح مدارس علمیه استفاده شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به رویکرد جدید حوزه به فعالیت های پژوهشی تصریح کرد: در همین راستا برنامه جامع یک ساله پژوهشی حوزه علمیه استان طراحی و تصویب شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح جامع پژوهشی حوزه علمیه استان در سال تحصیلی جدید اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد از همه امکانات موجود در جهت تربیت طلاب پژوهشگر در حوزه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که ظرفیت های پژوهشی مناسبی در سطح مدارس علمیه وجود دارند که نیازمند شناسایی و ساماندهی هستند، تصریح کرد: در همین راستا طرح شناسایی و ساماندهی طلاب پژوهشگر در حوزه علمیه استان اجرایی شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، حمایت از طرح های پژوهشی را از جمله برنامه های این معاونت در سطح مدارس علمیه استان اعلام کرد و گفت: این طرح ها با هدف سوق دادن طلاب جوان و مستعد به سمت فعالیت های پژوهشی صورت می گیرد. 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در حوزه دانست و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تقویت سطح کمی و کیفی این جشنواره در استان بودیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha