پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حمید بهرام پور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار: در عصر پر التهاب کنونی، مخصوصاً در چند دهه اخیر انقلاب، همه شاهد این نقش بسیار مؤثر حوزه های علمیه و علما در احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورها و معتقدات دینی مردم و استخراج برنامه های دین از کتاب ها و رجال و علمای قدیم بوده ایم.   

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حمید بهرام پور، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی شهرستان بیجار اظهار داشت: یکی از وظایف هر نظام و حکومتی این است که آینده سیاسی و فرهنگی خود را ترسیم کند و اگر غیر این باشد بی شک آن جامعه در آینده دچار مشکلات عدیده ای می شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود به نفش روحانیت در تاریخ این مملکت اشاره کرد و بیان داشت: مطالعه تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور نشان می دهد که روحانیت همیشه نقش خود را داشته و در مباحث کلان مملکت حضوری فعال داشته است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به نقش حوزه های علمیه در فرهنگ سازی اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت، از عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما بوده اند، و گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و هست.

حجت الاسلام بهرام پور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: لذا باید گفت اهمیت حوزه های علمیه و علما و روحانیون در تاریخ ایران به هیچ وجه قابل انکار نیست.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) درباره اهمیت روحانیت و علما در جامعه اسلامی بعد از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار می فرمایند: «خدایا، ضرورت است که در زمین تو حجتهایی باشد که یکی پس از دیگری بر خلقت فرود آیند، تا آنها را به دینت هدایت سازند و علم تو را به آنها فرا دهند تا بدین طریق موالیان تو را از تفرقه و پراکندگی نجات دهند.»

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: منظور از این کلام امام علی (ع) این است که جامعه اسلامی بعد از رسول خدا و ائمه هرگز نباید در بحث دین دچار خلاء شود، به همین منظور علما و روحانیون سکان رهبری جامعه اسلامی را به دست می گیرند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد:  لذا در عصر پر التهاب کنونی، مخصوصاً در چند دهه اخیر انقلاب، همه شاهد این نقش بسیار مؤثر حوزه های علمیه و علما در احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورها و معتقدات دینی مردم و استخراج برنامه های دین از کتاب ها و رجال و علمای قدیم بوده ایم.

حجت الاسلام بهرام پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با این حال همیشه به ویژه در قرن اخیر دستانی در کار بوده اند که روحانی و سیاسی را در مقابل هم قرار دهند که این نوع توطئه ها در ایران ما به ویژه در زمان قاجاریه و انقلاب مشروطه به عینه دیده شد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: القای این نوع نگاه و باور از سوی استعمارگران باعث نوعی گسستگی بین سیاسیون و روحانیون می گردد در حالی که اگر نگاهی کوتاه به دین اسلام و جایگاه روحانیت داشته باشیم، سیاسی بودن بخشی از صفت روحانی است، اما القا نادرست دشمنان دین طرز تفکر ما در این باره را مخدوش ساخته است.

حجت الاسلام بهرام پور تاکید کرد: امروز نیاز داریم که سیاسیون و روحانیون برای مقابله با هجمه های بی شمار و بی سابقه دشمنان انقلاب و نظام به مانند گذشته در کنار هم قرار بگیرند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه برخی از عناصر خودفروخته داخلی به دنبال ایجاد جدایی بین روحانیت و سیاسیون کشور هستند، گفت: در این برهه خاص از تاریخی سیاسی انقلاب اسلامی، دستانی در کارند که اجازه ندهند وحدت بین سیاسیون و حوزه ها محقق شود، بنابراین باید در این زمینه هوشی و دشمن شناس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha