پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بوروکراسی شدید اداری نه تنها به اجرای قانون کمک نمی‌کند بلکه باعث فرار سرمایه گذاران و تولید کنندگان از استان کردستان می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت کار در استان کردستان، اظهار داشت: مجموعه دستگاه ‌های تابعه وزارت کار مسئولیت‌های خطیری در خدمت رسانی به جامعه گسترده و انبوه مخاطبان سازمانی این وزارتخانه در استان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: امیدواریم با ظرفیت‌های مناسبی که در مجموعه این دستگاه‌ها وجود دارد، شاهد روند رو به رشد تحقق این وظایف خطیر در استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در حوزه رونق تولید و ایجاد اشتغال موانع و چالش هایی فرا روی سرمایه گذاران وجود دارد، ادامه داد: باید با تدبیر مناسب و اتخاذ راهکارهای اثر بخش مسیر فعالیت سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی خواستار تسهیل در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان شد و یادآور شد: گاهی اوقات بوروکراسی شدید اداری نه تنها به اجرای قانون کمک نمی‌کند بلکه باعث فرار سرمایه گذاران و تولید کنندگان از استان کردستان می شود.

دولت مشوق های خوبی برای رونق اشتغالزایی و کاهش بیکاری در کردستان دارد

در ادامه این دیدار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه دولت مشوق های خوبی برای رونق اشتغالزایی و کاهش بیکاری در کردستان دارد، بیان کرد: طرح کارورزی دانش آموختگان یکی از این مشوق های دولت است و تاکنون بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بیش از هزار و ۲۷۰ نفر کارورز کردستانی از سوی وزارت کار پرداخت شده است.

برهان صلواتی به طرح مهارت آموزی دانش آموختگان، مشوق های بیمه و دستمزد یارانه نیز اشاره کرد و گفت: در طرح دستمزد یارانه دولت به مدت ۱۲ ماه یک سوم حقوق قانون کار را بعنوان یارانه دستمزد به کارفرمایانی که افراد شغل اولی را به کارگیری کرده اند پرداخت می کند.

وی افزود: سقف تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی نیز از ۲۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تلاش می کنیم شش میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این حوزه در سال جاری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان این که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر سال گذشته در کردستان پرداخت شده است، اظهار داشت: برای اولین بار سال گذشته نه تنها اعتبارات اختصاص یافته به کردستان برگشت نخورد بلکه از محل اعتبارات جذب نشده استان های دیگر نیز به کردستان اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha