جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسنعلی قدرتی

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان گفت: ظرفیت های عظیم مساجد این استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام حسنعلی قدرتی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، به مناسبت روز جهانی مساجد، به میزبانی دفتر وی، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: صهیونیست‌ها در چنین روزی بزرگترین جنایت‌ها را انجام دادند و سازمان جهانی مساجد تصمیم گرفت این روز را روز جهانی مساجد اعلام کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان، با بیان اینکه باید از ظرفیت مسجد بیشتر استفاده کنیم تا بسیاری از بن بست‌های جامعه باز شوند، تصریح کرد: یکی از فرصت‌های ما مسجد است و متاسفانه تاکنون نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، اگر مساجد فعال شوند بسیاری از مشکلات دینی و مذهبی ما حل میشود و مشکل چندانی در راستای ترویج فرهنگ قرانی و ادبی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نخواهیم داشت.

وی با اشاره بر برنامه‌های روز جهانی مساجد در سطح استان سمنان افزود: روز شنبه یکم شهریورماه، مراسم تکریم ائمه جماعات و موثرین در مساجد در مسجد جهادیه سمنان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: کانون مساجد امسال دارای اولویت‌های ۱۲ گانه‌ای است که به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم، مهمترین اولویت‌های ما تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جذب نیروهای جوان و نوجوان است چرا که مسجد دارای نیروی فعال و جوان پویا و فعال است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۶۶۰ نفر در استان سمنان یک مسجد وجود دارد، گفت: تعداد مساجد فعال در استان سمنان که حداقل یک نوبت نماز جماعت درآن اقامت می شود، ۷۰ درصد است که ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، یک هزار و ۳۴۰ هیات مذهبی و۶۰ مرکز نیکوکاری در مساجد این استان فعالیت دارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان تصریح کرد: حسینیه ها، مهدیه ها و فاطمیه ها در سطح استان، مراکز قطب های فرهنگی این استان هستند و می توان از ظرفیت این مراکز استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha