شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسجد جای جهاد و سنگر جهاد است، انقلاب ما از مسجد شروع شد و باید برای دوام آن نیز مسجد را زنده نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات و فعالین مساجد استان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر و همچنین روز جهانی مسجد اظهار داشت: اعیاد ماه ذی الحجه فراوان است که مهمترین و پر عظمت ترین آن ها عید سعید غدیر می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه ائمه جماعات از مهمترین ارکان مسجد هستند و باید به طور جدی کار و تلاش کنند، تصریح کرد: مسجد ابعاد مختلفی دارد و مسجد از سجود و سجده است و پایگاه عبادت است، بنابراین در آنجا  انجام و بیان هر آنچه غیر از عبادت است ، کراهت دارد.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم نمازی که می خوانیم توأم با ریا نباشد، افزود: ریا انسان را مشرک می کند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «حرکت شرک در امت من پنهان تر از حرکت مورچه روی سنگ در شب است».

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه مسجد باید تقویت شود زیرا مسجد پایگاه تطهیر و عبادت است، خاطرنشان کرد: باید با رفتن به مسجد از اخلاق رذیله و صفات بد پاک بشیم، بهترین چیزی که گناهان ما را پاک می کند نماز است و مسجد جای جهاد و سنگر جهاد است؛ انقلاب ما از مسجد شروع شد و باید برای دوام آن نیز مسجد را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات وظایف زیادی دارند، گفت: امام جماعت باید به جوانان و نوجوانان توجه و به آن ها محبت کند، امام جماعت باید حرمت همه را نگه دارد و رفتاری تاثیرگذار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه در مسجد باید کار فرهنگی نیز انجام شود، تصریح کرد: بسیجیان نقش خوبی در مسجد دارند و برنامه های پر محتوایی برگزار می کنند، فقرا و مستضعفین باید در هر مسجد شناسایی و برای کمک به آن ها تلاش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha