جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام (ع) صادق بیجار گفت: طلبه انقلابی طلبه ای است که در تمام حسنات سرآمد حوزه باشد، یعنی هم در علم و هم در تهذیب پیشتاز دیگران باشد و باید گفت که امروز جامعه اسلامی به شدت نیازمند طلبه انقلابی و تحولگراست.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به ضرورت ارتقا سطح کمی و کیفی حوزه های علمیه در کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مسیر ارتقا علمی و دینی حوزه ها و مدارس علمیه را فراهم آورد، لذا باید بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به اینکه امروز حوزه ها باید به مراکز تحقیق وپژوهش دینی تبدیل شوند، گفت: خوشبختانه قیاس وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه امروز با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در هر زمینه ای غیرقابل قیاس است، لذا باید طلاب با وضعیت درسی طلاب قدیمی که امروز علمای این نظام و جهان اسلام هستند به خوبی آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رژیم پهلوی دست به هر کاری می زد که قدرت معنوی و مردمی حوزه های علمیه را کم کند، گفت: با توجه به اینکه فشارهای امنیتی، روحی، معیشتی و... زیادی از سوی رژیم پهلوی بر روحانیون، طلاب و حوزه های علمیه می رفت، بازهم دیدیم که علمای بزرگی در این حوزه ها رشد و نمو یافتند که همین علما زمینه ساز سرنگونی رژیم ستم پیشه شاه شدند.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه سخنان خود گفت: طلاب باید قدر این انقلاب را بدانند، زیرا در کدام کشور بدین حد امکانات در اختیار طلاب دینی قرار می دهند. امروز بسیاری از طالبان علم برای آموختن مسایل دینی به حوزه های علمیه ایران مهاجرت می کنند که این افتخاری بس بزرگ برای جمهوری اسلامی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: با این وجود نباید از برخی حقایق و نارسایی های موجود در مدارس و حوزه های علمیه چشم پوشی کنیم. وضعیت طلبه کنونی با طلبه سابق بسیار تغییر کرده است. امروز تمام امکانات آموزشی در اختیار طلاب است، لذا طلبه باید به عنوان یک هادی و حامل دینی کامل در جامعه اسلامی انجام وظیفه نماید.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده بارها در کلاس های درس به طلاب گفته ام که مسئله تحقیق و پژوهش را با توجه به این همه اسناد و کتب اسلامی جدی بگیرند، لذا اگر می خواهند که در برابر شبهات دشمنان به خوبی جوابگو باشند باید کتب و آثار بزرگانی به مانند شهید مطهری را مطالعه کنند، البته این مطالعه باید مطالعه  عمیقی باشد.

حجت الاسلام معصوم خانی بیان کرد: طلبه انقلابی طلبه ای است که در تمام حسنات سرآمد حوزه باشد، یعنی هم در علم و هم در تهذیب پیشتاز دیگران باشد و باید گفت که امروز جامعه اسلامی به شدت نیازمند طلبه انقلابی و تحولگراست.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه نگاه مدیران ارشد حوزه های علمیه کشور به مسئله پژوهش بسیار متحول شده است و راه برای انجام پژوهش ها و تحقیقات دینی و مذهبی طلاب باز است، بنابراین طلاب باید وارد میدان عمل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha