جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هم اندیشی شورای عالی مساجد

حوزه/ نشست هم اندیشی شورای عالی مساجد استان سمنان، با حضور اعضای این شورا، در روز جهانی مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، نشست هم اندیشی شورای عالی مساجد استان سمنان، با حضور اعضای این شورا، در روز جهانی مساجد برگزار شد.

اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مساجد سمنان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، در این نشست، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروز مساجد به عنوان سنگر است، اظهار داشت: باید در حفظ مساجد کوشید و در جهت اعتلای آن گام برداشت.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مساجد تصریح کرد: یکی از سیاست های بسیج جذب جوانان به مسجد و مانوس کردن آنان با محراب و منبر است.

وی با بیان اینکه مسجد، مدرسه و منزل سه ضلعی است که باید با هم ارتباط داشته باشند، افزود: این ارتباط باعث پیشرفت در هر سه محیط شده و عامل مهمی در استحکام فکری، اجتماعی، دینی، تحصیلی و ... جوانان و نوجوانان می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به طرح گشت رضویون در محلات، خاطرنشان کرد: بسیجیان با حضور و گشت زنی در محلات امنیت آن محله را برقرار می کنند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی نیز در پایگاه های بسیج فعال است و نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد،گفت: بسیجیان جوان همواره به عنوان افسران خط مقدم جبهه جنگ نرم در حیطه های مختلف مشغول فعالیت هستند و همچون شهدا گمنام و خالصانه به این مرز و بوم خدمت می کنند.

جذب جوانان به مساجد از اولویت برنامه ها است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان، نیز در این نشست، با اشاره به اینکه روز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، اظهار داشت: هر ساله در این روز از ارکان مساجد در استان سمنان تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام حسنعلی قدرتی، با بیان اینکه قریب به یک هزار مسجد در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی در مساجد با محوریت تبیین بیانیه گام دوم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جذب جوانان به مساجد از اولویت برنامه ها است، افزود: امروزه مساجد صرف عبادت، فعالیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و ... در آن انجام می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ مرکز نیکوکاری در مساجد استان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تشکیل گروه های جهادی نیز یکی دیگر از برنامه ها در مساجد است.

لزوم هم افزایی بیشتر ارکان مساجد

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، نیز در این نشست، با اشاره به هم افزایی بیشتر ارکان مساجد اظهار داشت: صندوق های قرض الحسنه با نگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی یکی از طرح های مهمی است که در مساجد فعال است.

سرهنگ منصور شوقانی با بیان اینکه گروه های جهادی فعال نیز در پایگاه های بسیج مساجد وجود دارند، تصریح کرد: در برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی نیز بسیج نقش پر رنگی دارد.

ساماندهی یک هزار و ۶۰۰ هیئت امنا در مساجد استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، نیز در این نشست، با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ هیئت امنا در مساجد استان سمنان ساماندهی شدند، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه ساماندهی خادمین در مساجد است.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی با اشاره به اینکه مساجد بیمه حوادث هستند، تصریح کرد: تلاش برای جذب اعتبارات عمرانی از دولت و خیرین از اهداف این سازمان است.

تدبیر کانون های مساجد در راستای آسیب های اجتماعی

رئیس کانون های مساجد استان سمنان، نیز در این نشست، با بیان اینکه جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد از اولویت برنامه ها است، اظهار داشت: جذب جوانان و نوجوانان با اشراف خانواده همراه است و در این بین هدف بررسی آسیب های اجتماعی آنان است.

حجت الاسلام سید علی موسوی، از برگزاری مسابقات قرآن و برنامه های عقیدتی در مساجد خبر داد و گفت: در بخش خواهران نیز برنامه هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی و تولید صنایع دستی انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha