جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونق تولید

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: امام خامنه ای در دیدار اعضای هیئت دولت ، بوروکراسی اداری در بحث تولید را یکی از آفات اقتصاد کشور عنوان کردند و همچنین با انتقاد از اتکا به صادرات نفت، درآمد آسان صدور نفت خام را بلای بزرگ کشور عنوان کردند.

علی اصفر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به تفسیر و تشریح بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیئت دولت پرداخت.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت مسائل بسیار مهمی را مطرح نمودند که بسیاری از آنان مهم، کاربردی و نیازمند تفسیر هستند.

وی ادامه داد: معظم له در سخنان خود، تحرکات دشمن را عملی بیهوده و تکراری عنوان نمودند که تنها جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد و با این کار می خواهند سطح حساسیت ها را در منطقه بالا ببرند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار به چهل ساله دوم انقلاب اسلامی و آینده این انقلاب تاکید فراوان داشتند، گفت: نگاه و دید رهبر به 40 ساله دوم از عمر انقلاب اسلامی در گفتار معظم له بسیار روشن و امیدوارکننده بود.

دریایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار به برخی از اوضاع سیاسی منطقه نیز اشاره داشتند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خویش از دولت هند در قبال مسئله کشمیر و جامو خواستار راه حل سیاسی منصافه بودند و از دولت هند خواستند که منصانه عمل کند و زورگویی نسبت به مسلمانان این مناطق نداشته باشد که این نشان می دهد هم رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم نظام با هرگونه خشونت در هر کجا و هر زمان به شدت مخالف هستند.

وی تصریح کرد: همچنین امام خامنه ای به صراحت وضعیت امروز کشمیر را نتیجه اقدامات استعمار پیر، یعنی انگلستان عنوان کردند و فرمودند که "انگلیسی‌ها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند".

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: رهبری در این دیدار، تولیدکنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی عنوان کردند و از مسئولان و متولیان اقتصادی کشور خواستار رفع مقررات زائد و موانع تولید شدند.

دریایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در این دیدار «مدیریت اقتصادی» را بسیار مورد تاکید قرار دادند، افزود: یکی از سخنان بارز معظم له در بحث اقتصادی کشور که ایشان در جمع اعضای هیئت دولت مطرح نمودند، این بود که "نیروی انسانی ایرانی انصافاً بی نظیر است؛ این واقعیت امروز مورد اذعان اندیشمندان برخی کشورهای دیگر نیز قرار دارد".

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خویش اقتصاد و فرهنگ را اولویت دولت دانستند و عنوان کردند که دولت در این دو سال باقیمانده از حاشیه سازی به شدت پرهیز کند.

وی عنوان کرد: یکی از نکات قابل تامل در سخنان رهبری توجه ایشان به مسئله توسعه همسوی اقتصادی و اجتماعی در کنار هم بود. معظم له در این باره فرمودند: "از نظر اسلام، صِرفِ ثروتمند شدن کشور، مطلوب نیست بلکه هدفِ پیشرفت اقتصادی، تأمین عدالت اجتماعی و ریشه کن کردن فقر است و گرنه مانند کشورهای پیشرفته‌ای مثل آمریکا می‌شویم که طبقات ضعیف همچنان مشکلات عمیقی دارند".

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه در سخنان رهبری به عینه نگاه باز فرهنگی ایشان هویدا بود، تاکید کرد: امام خامنه ای در نشست خود با اعضای هیات دولت مخالفت خویش را با فضای بسته فرهنگی اعلام کردند ولی در مقابل عنوان فرمودند که به شدت مخالف ولنگاری فرهنگی هستند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان اظهار داشت: مسئله حجاب و هجمه های دشمنان علیه حجاب یکی دیگر از فرمایشات رهبری در این نشست بود که معظم له نگرانی در مسئله حجاب در داخل کشور را امری طبیعی برای دلسوزان نظام و انقلاب عنوان فرمودند.

دریایی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمنان را به خوبی می شناسند، گفت: ایشان در این نشست به صراحت عنوان فرمودند که " آمریکا، اروپا و حتی شوروی سابق در این چهل سال هر اقدامی را که می توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند ولی با توجه به پیشرفت ها و  توانایی های جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و اقتصادی، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب در این دیدار، بوروکراسی اداری در بحث تولید را یکی از آفات اقتصاد کشور عنوان کردند و همچنین با انتقاد از اتکا به صادرات نفت، درآمد آسان صدور نفت خام را بلای بزرگ کشور عنوان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha