پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابومهدی المهندس، فرمانده حشد شعبی عراق

حوزه/ ابو مهدی المهندس جانشین رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، آمریکا را مسئول حمله به پایگاه های نظامی عراق دانست و تاکید کرد: بسیج مردمی مستنداتی در خصوص تمامی انواع هواپیما های آمریکا دارد که نشان می دهد چه وقت فرود آمده و چه وقت پرواز کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ابو مهدی المهندس جانشین رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، آمریکا را مسئول حمله به پایگاه های نظامی عراق دانست و تاکید کرد: بسیج مردمی، اطلاعات، نقشه ها و مستنداتی در خصوص تمامی انواع هواپیما های آمریکا دارد که نشان می دهد چه وقت فرود آمده و چه وقت پرواز کرده و تعداد پرواز های آن را نیز مشخص کرده است.

وی افزود: دشمنان عراق امروز بار دیگر به روش های مختلف برای حمله به بسیج مردمی برنامه ریزی می کند و آمریکا در جذب گروهک های تروریستی به عراق و منطقه نقش داشته است برای نقض حاکمیت عراق و حمله به بسیج به روش های مختلف تلاش کرده است.

المهندس تصریح کرد: این اقدامات در نتیجه فروپاشی گروهک تروریستی داعش و پیروزی های بزرگ بسیح مردمی و نیرو های نظامی و امنیتی و به خاطر حمایت مردمی و رسمی در تثبیت قانونی و رسمی بسیج است.

 جانشین سازمان بسیج اشاره کرد: حمله به بسیج مردمی یک بار از طریق هدف قرار دادن شخصیت های جهادی و ملی و قرار دادن آن ها در لیست تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا انجام می گیرد و بار دیگر از طریق حمله به پایگاه های بسیج مردمی در مناطق مختلف به وسیله مزدوران یا با هواپیماهای جدید به وقوع می پیوندد.

ابو مهدی المهندس ادامه داد: ما اطلاعات دقیقی داریم که نشان می دهد آمریکا امسال چهار بار هواپیماهای اسرائیلی را از طریق آذربایجان وارد عراق کرده تا در کنار نیرو های آمریکایی به عملیات هوایی بپردازند و پایگاه های نظامی را مورد حمله قرار دهند.

وی افزود: آمریکا به جای تعقیب داعش، اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص پایگاه ها، یگان های بسیج، انبار های مهمات و اسلحه کرده است.

جانشین بسیج مردمی تاکید کرد: حمله به پایگاه های بسیج مردمی با هدف سیطره ارتش آمریکا بر آسمان عراق از طریق سوء استفاده از مجوز تجسس (علیه داعش) و استفاده از آسمان این کشور برای اهداف مدنی و نظامی انجام می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha