سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شروع و اختتامیه همه کار های مهم در اسلام با مسجد بوده و هست و این مسئله را در همه رویداد های مهم تاریخی اسلامی می توان دید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امشب در گردهمایی استانی کارگزاران مساجد با حضور امامان جماعات، امنا، خادمان، فرماندهان بسیج و مسؤولان کانون‌های فرهنگی در روز جهانی مسجد با اشاره به برگزاری این جلسه یادآور شد: فلسفه این جلسه ارج گذاری به همه کسانی است که در بیت الله زحمت می کشند و تقدیر از خدمات آنها است.

وی افزود: خداوند در سوره توبه به مساله مسجد و خدمت گزاری به نمازگزاران توجه ویژه ای دارد و در آن به زیبایی به موضوع مسجد اشاره شده کرده است.

امام جمعه همدان با بیان این که در سوره توبه علاوه بر مسجد بر مساله تقوا نیز تاکید شده است اظهار داشت: اگر این خدمت ها و زحمت ها همراه با تقوا باشد به آن نتیجه مورد نظر خواهیم رسید و اما اگر خدای نکرده انسان آلوده به هوای نفس باشد و در این محیط ورود پیدا کند نتیجه اش مسجد ضرار می شود که باید به دست پیامبر خراب شود.

وی اساس مسجد را بر تقوا عنوان کرد و گفت: خدمت به مسجد نیز دارای همین تقسیم بندی است و باید بدانیم که این توفیق بزرگی است که نصیب ما شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تبریک عید غدیر و ایام ولایت و امامت یادآور شد: امیدوارم با برنامه ریزی های دقیق همه مساجد ما مرکزی برای تبلیغ ولایت امام علی(ع) باشد

وی تاکید کرد: مسجدی که در آن علی نباشد باید تخریبش کرد چرا که به دنیا آمدن حضرت علی(ع) در خانه خدا دارای این معنی است که مسجد باید همواره همراه با علی(ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مسجدی که در آن ولایت ترویج نشود را مسجد ضرار نامید و ابراز داشت: مسجد تنها یک ساختمان نیست بلکه روح و حقیقت اصلی آن ولایت حق است.

وی با معرفی حجت الاسلام محمدی پیام به عنوان مسئول امور مساجد استان همدان اظهار داشت: خواهش بنده از همه عزیزان این است که در امور مساجداگر مشکلی پیش آمد به ایشان هماهنگ باشید .

نماینده ولی فقیه در استان همدان مسجد را محور همه حرکت های اسلام دانست و گفت: شروع و اختتامیه همه کار های مهم در اسلام با مسجد بوده و هست و این مسئله را در همه رویداد های مهم تاریخی اسلامی می توان دید.

وی خطاب به ائمه جماعت مساجد یادآور شد: مسجد تنها جای نماز خواندن نیست چرا که امروز مسجد باید سنگر تقابل با دشمن و دسیسه های دشمن باشد.

امام جمعه همدان یادآور شد: دشمن در همه سنگر ها جوانان ما را هدف گرفته است و سیل تهاجم را به سمت جوانان ما راه انداخته است و لذا باید فکری اساسی به حال این موضوع کرد و در مقابل این شبیخون فرهنگی و از بین رفتن ارزش ها حرکت جدی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مسجدی که بتواند در برابر این سیل توانایی تقابل داشته باشند و تبدیل به پایگاه جذب جوانان شود همان مسجدی است که اسلام از ما انتظار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مسجد را مامنی برای مشکلات محلات دانست و گفت: اگر نتوانیم این کار ها را انجام دهیم همه ما در برابر مشکلات مسئولیم و نباید فراموش کنیم که مسئولیت هیئت امنا بسیار سنگین است.

وی در ادامه خواستار حضور جوانان در سطوح مختلف جامعه شد و ابراز داشت: البته تجربه بزرگتر ها و احترام به بزرگتر ها باید حفظ شود اما بزرگتر ها هم باید میدان را برای جوان تر ها باز کنند و زمینه ساز حضور آنها باشند.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: مسجدی که در اسلام مطرح شده است و از ما انتظار می رود مسجدی است که باید مرکز فالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد.

در پایان این مراسم، نیز حجت الاسلام محمدی پیام مسئول امور مساجد استان همدان از خدمات همه خدمتگزاران مساجد تقدیر کرد و به برنامه های موجود در اجرا هر چه بهتر مراسم ها اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha