جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر فضلیت

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از مشکلات عمده، عدم ساماندهی درست خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، شامگاه روز چهارشنبه در همایش سالیانه انجمن خبرنگاران استان سمنان، در یکی از مجتمع‌های رفاهی مهدی‌شهر، با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران موجب حرفه‌ای شدن و هویت بخشی به جامعه رسانه استان می‌شود، اظهار داشت: ساماندهی خبرنگاران موجب ارائه خدمات محدود اما به شکل مطلوب به خبرنگاران واقعی می‌شود و ضرورت ساماندهی وضعیت رسانه‌ها و به ویژه خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و لازمه این امر نیز پذیرفتن برخی تغییرات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه جامعه خبری استان مانند هر گروه اجتماعی دیگر تا هویت تثبیت شده نداشته باشند، شاید مانند یک گروه حرفه ای نتوان از ظرفیت آنان بهره برد، تصریح کرد: خبرنگاری و فعالیت های رسانه ای جزو مشاغل حرفه ای قرار دارد و مشاغل حرفه ای نیز چند ویژگی دارد، اول اینکه در مشاغل حرفه ای خدمت محوری بر منفعت محوری غالب است، دوم اینکه در مشاغل حرفه ای افراد دانش محور و متکی به دانش های آموزشگاهی هستند و می توانند دانش را تبدیل به مهارت و در واقع مهارت محور شوند.

وی با اشاره به دیگر اوصاف مشاغل حرفه ای افزود: دارای استقلال بودن و احساس هویت کردن در اجتماع نسبت به حرفه خود از جمله ویژگی های مشاغل حرفه ای است.

حجت الاسلام فضلیت، با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران به نفع جامعه خبری استان سمنان است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه برای صیانت از هویت خبرنگاری کمک کنند و وجود منابع محدود ضرورت بازنگری و پالایش جامعه خبری را چند برابر می‌کند و مشخص‌شدن خبرنگاران واقعی سبب بهره‌بری آن‌ها از این منابع محدود می‌شود که زمینه ساز رشد و تقویت جایگاه آنان می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی خبرنگاران گفت: امکانات محدود باید با یک تفکر و اولویت سنجی و اولویت بندی تقسیم و توزیع شود و ساماندهی خبرنگاران نقش بی بدیلی در تثبیت هویت خبرنگاران دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده، عدم ساماندهی درست خبرنگاران است، افزود: قطعا هر نوع تغییری در هر سطحی بخواهد رخ دهد، مخالف هایی وجود دارد و ساماندهی جامعه خبری، امری در تثبیت هویت صنفی خبرنگاران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha