جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هدیه ویژه دختربچه 11 ساله به جامعه اسلامی نیوزیلند

حوزه/ یک دخترچه 11 ساله نیوزیلندی در سالروز تولد خود به جای هدیه از دوستانش خواست به مسلمانان آسیب دیده در حادثه حملات به مساجد کرایست چرچ کمک رسانی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از NZ Herald، یک دختربچه یازده ساله نیوزیلندی ساکن شهر استراتفورد، در تولد 11 سالگی خود، حمایت و دوستی خود را از جامعه اسلامی نشان داد.

تاجچان هانا، که درست چند روز پس از حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ 11 ساله شد، اقدام به جمع آوری کمک مالی برای مسلمانان کرد. او تصمیم گرفت جشنی برای تولدش بگیرد، همگان را دعوت کرد اما از شرکت کنندگان خواست هیچ هدیه ای نیاورند.

تاجچان گفت: من از دوستانم خواستم به جای هدیه دادن به من، از طریق کارت یا هدیه به جامعه مسلمانان که در وضعیت بدی به سر می بردند کمک رسانی کنند.

این دختر نیوزلندی کمک های اهدایی از دوستانش، برادرانش و دیگران را جمع آوری کرده و با آنچه در قلک خود داشت موفق شد 400 دلار به مسلمانان کمک کند.

او روز یکشنبه در نمایشگاه «هلال ماه» نمایشگاه «چهره آسیایی اسلام در نیوزیلند» که در گالری پرسی تامسون در شهر استراتفورد برگزار شده بود شرکت کرد و پولی را که جمع آوری کرده بود به ماها الفیاد، نماینده جامعه اسلامی پرداخت کرد.

ماها گفت که اقدام او بسیار تاثیرگذار بوده و به نمایندگی از مسلمانان از او تشکر ویژه کرد.

وی گفت: این واقعا فوق العاده است. این که یک نفر با این سن کم چنین کاری انجام دهد.

لازم به ذکر است پس ازحملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ، بسیاری سازمان ها و موسسات به جمع آوری کمک های خیریه برای مسلمانان کرده و میلیون ها دلار در چند ماه گذشته برای قربانیان و بازماندگان این حمله جمع آوری گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha