جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مقامی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار فعالان فرهنگی این بود که باید فکری برای ازدواج مجردها کرد، گفت: در این راستا باید از هنر استفاده کرد تا افکار عمومی به این‌سو بیاید که می‌توان با دست‌خالی نیز ازدواج کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌حمید مقامی، پیش از ظهر امروز در همایش بصیر2 که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که قبل از ایام تبلیغی برگزار می‌شود به دلیل هم‌افزایی هر چه بیشتر است، اظهار داشت: باید خط و مشی‌ها در تبلیغ را موردبررسی قرار دهیم.

وی بابیان اینکه در دیدار 40 نفره اخیری که با مقام معظم رهبری پیرامون خانواده داشتیم،  معظم له یک نکته غم‌انگیز، یک نکته امیدوارکننده و چهار اولویت را تبیین کردند، افزود: یکی از نکاتی که در آن جلسه مطرح شد این بود که در سال 88 آمار طلاق در سال نخست ازدواج از هر 100 ازدواج 16 طلاق بوده که در سال 96 این آمار به سه طلاق کاهش‌یافته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بااین‌همه گزارشاتی که ذکرشده و با توجه به تمام خلاقیت‌ها و تلاش‌هایی که در این سال‌ها پیرامون خانواده صورت گرفته تطابق ندارد، به این معنا که همه فعالیت‌ها نشان‌دهنده موفقیت‌ها نیست، بیان این مطلب از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار غم‌انگیز است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم غمی که در دل حضرت آقا است را بتوانیم با ارائه فعالیت‌ها برداریم، عنوان کرد: این‌که کار باید به دست مؤسسات مردمی رقم بخورد نکته امیدوارکننده‌ای بود که مقام معظم رهبری فرمودند درواقع هر کس وظیفه خود دارد که وظیفه دولت نیز حمایت است.

حجت‌الاسلام‌ مقامی به چهار اولویتی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان فرهنگی داشته‌اند اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی مرکزی با عنوان اینکه هدایت کند امور خانواده را در دست بگیرد، درواقع با این کار حفظ و بقاع خانواده صورت خواهد گرفت، دشمن درصدد از بین بردن کانون خانواده است.

وی اولویت دوم مقام معظم رهبری پیرامون خانواده ایرانی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: باید به فکر فضای خانه باشید، به‌عنوان فعال فرهنگی باید به فکر حقوق زن و مردم باشید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس فرزند آوری را از دیگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: جمعیت رو به پیری می‌رود اگر کسی فضای خانواده را تربیتی کند پنج فرزند هم در خانواده وجود داشته باشد قطعاً تربیت آن مشکلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اولویت پایانی مقام معظم رهبری در دیدار فعالان فرهنگی این بود که باید فکری برای ازدواج مجردها کرد، تصریح کرد: در این راستا باید از هنر استفاده کرد تا افکار عمومی به این سمت بیاید که می‌توان با دست‌خالی نیز ازدواج کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha