شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره)، بر ضرورت تلاش مسئولان در جهت رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار پیرامون دو محور مهم اقتصاد و فرهنگ سخنان مهمی را بیان کردند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در طی دهه های های اخیر همواره نسبت به توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان هشدار داده بودند، افزود: اما متأسفانه کم توجهی مسؤولان در ادوار مختلف نسبت به مسائل فرهنگی موجب بروز مشکلات حادی در این حوزه شده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که در حال حاضر کشور با مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: عدم انسجام و برنامه ریزی مناسب در این حوزه با آسیب های جدی همراه بوده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، فرهنگ باید به عنوان یکی از اولویت های مهم کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: هجوم بیگانه به مبانی فرهنگی و اعتقادی کشورمان کاملاً مشهود است که باید در این خصوص تدبیری اساسی شود.

وی به موضوع نفوذ فرهنگی دشمن به عنوان یکی از مطالب مهم مورد اشاره مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت یاد کرد و گفت: مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی کشور نباید به مسأله نفوذ فرهنگی دشمن بی توجهی باشند بلکه باید با هوشیاری و بصیرت بالا تحرکات فرهنگی دشمن را رصد کنند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که برنامه های فرهنگی دشمن علیه اعتقادات دینی کشورمان کاملاً سازمان یافته و با برنامه است، افزود: باید با برنامه ریزی هدفمند و منسجم در برابر این توطئه های فرهنگی دشمن ایستاد و از ارزش های دینی و انقلاب خود دفاع کنیم.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت نسبت به مسأله ولنگاری فرهنگی به شدت هشدار دادند، گفت: باید با هر گونه هنجارشکنی فرهنگی در جامعه دینی به شدت برخورد شود.

وی با بیان این که دشمنان همه توان و امکانات خود را جهت ضربه زدن به ارزش های دینی و انقلابی ما به کار گرفته اند، افزود: راه مقابله با این توطئه ها و هجمه های دشمنان، هماهنگی و انسجام لازم در برنامه های دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری نسبت به آن ابراز نگرانی کردند موضوع حجاب بود، بیان داشت: باید تلاش ها در جهت ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه با بهره گیری از شیوه های جدید گسترش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha