شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ذرر

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که حضور در مسجد می‌تواند موجب کاهش مشکلات روحی و روانی انسان شود، گفت: مساجد مهم‌ترین نقش را در خودسازی انسان ها دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بابیان این‌که مساجد در جامعه مهم‌ترین نقش را درزمینهٔ عبادت و صله‌رحم دارند، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) در بدو ورود به مدینه مسجد قبا را بنا کردند که نشان‌دهنده‌ای اهمیت این مکان‌های مقدس در اسلام و به‌خصوص نزد اهل‌بیت (ع) است.

وی ویژگی‌های مساجد را موردتوجه قرارداد و گفت: مسجد جایی است که هیچ شخص با منت کسی وارد آن نمی‌شود و علاوه بر این در مسجد هیچ‌کس بر دیگری برتری ندارد و جایی است که غرور انسانی فروکش می‌کند و حالتی پیدا می‌کند که در هیچ جای دیگر احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی ابراز داشت: در دنیای امروز که بیشتر مردم به دلایل مختلف دچار تنهایی و یا مشکلات روحی و روانی هستند حضور در مساجد تا حدودی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

وی بابیان این‌که مساجد مکان‌هایی هستند که مردم از حال یکدیگر باخبر می‌شوند، ابراز داشت: حل‌وفصل بسیاری از مشکلات مردم و حتی در برخی از مواقع نزاع‌ها در مساجد صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده‌ای اهمیت مساجد در جامعه است.

عضو خبرگان رهبری توجه مؤمنان به مسجد را خواستار شد و تصریح کرد: مساجد نیازهای فراوانی دارد که مؤمنان باید آن‌ها را فراهم کنند و علاوه بر این توجه به مساجد تنها به یک روز و ماه نباید خلاصه شود.

وی ادامه داد: مسجد مهم‌ترین نقش را در خودسازی انسان دارد و نباید از اهمیت این مکان مقدس غافل بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تصریح کرد: 70 سال پیش صهیونیست‌های غاصب با هدایت‌های انگلستان به‌عنوان یک غده‌ای سرطانی در پیکره‌ای اسلام در فلسطین اسکان یافتند تا جایی که بیت‌المقدس را آتش زدند و نباید این اقدام پلید صهیونیست‌ها فراموش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha