پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تمهیدیه

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد در مراسم تمهیدیه درس خارج، با بیان اینکه رسیدن به مرحله ای که در درس خارج فقه و اصول شرکت کنید، یک موفقیت است گفت: برخلاف نظر برخی افراد، مرحله درس خارج مرحله راحتی و تنبلی و کاهلی نیست، بلکه باید تلاش ها در امر تحصیل علوم دو چندان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازاصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه تمهیدیه درس خارج حوزه علمیه اصفهان، در جمع روحانیون اظهار کرد: از امام رضا (ع) روایت است که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند، سؤال شد امر شما چیست، فرمودند یعنی آنکه کسانی دین وشریعت ما را فرا بگیرند و به دیگران بیاموزند که اگر مردم حلاوت سخنان و دین ما را متوجه شوند، به راه راست هدایت خواهند شد.

وی بیان کرد: مقام امامت و ولایت چنان بالا است که  برای افراد عادی قابل درک نیست، امامت ابراهیمی امامتی است که خداوند بعد از مقام پیامبری به ایشان عطا کرد.

 نماینده ولی فقیه درا ستان اصفهان ابراز کرد: لفظ امامی که به بزرگان دینی خود بیان می کنیم بسیار متفاوت از مقام امامت و ولایت چهارده معصومین است.

وی با اشاره به اینکه یک رهبر و امام در جامعه اسلامی باید دارای مشروعیت و مقبولیت باشد، البته مشروعیت ربطی به آرای مردم ندارد، گفت: مقام امامت در حقیقت جعل مقام خداوند است و این مقام در اختیار معصومین است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خطاب به روحانیون درس خارج تصریح کرد: حقیقت امر آن است که تحصیل درس حوزوی برخلاف عقیده عوام، کار مشکلی است.

وی با بیان اینکه رسیدن به مرحله ای که در درس خارج فقه و اصول شرکت کنید خود یک موفقیت است عنوان کرد: برخلاف نظر برخی افراد، مرحله درس خارج مرحله راحتی و تنبلی و کاهلی نیست، بلکه باید تلاش ها در امر تحصیل علوم دو چندان بشود.

مدیرحوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: برنامه ریزی و نظم در امر تحصیل علوم دینی  و از بین نبردن وقت خود از ملزومات موفقیت در امر تحصیل علوم  حوزوی است.

وی ادامه داد: در درس خارج باید مباحثه علمی، تلاش علمی و فعالیت ها توسط روحانیون چندین برابر باشد در غیر این صورت  ظلم به خود، خانواده و حوزه علمیه کرده اید.

آیت الله طباطبایی نژاد توصیه کرد: روحانیون شرکت کننده در درس خارج باید حتما پیش مطالعه و پس از تدریس استاد مطالعه دقیق داشته باشیم، متاسفانه سستی دراین امر مهم بسیار مشاهده می شود که عقیده دارم گناه است.

وی ابراز کرد: دوران جوانی خود را غنیمت بشمارید و سعی کنید در جوانی به مرحله درس خارج  و تلاش علمی نائل شوید که بسیار زیباتر و موفق تر خواهید بود.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: امام جواد(ع) می فرماید یک مومن باید سه خصلت داشته باشد تا به موفقیت برسد، نخست توفیق الهی است، دوم داشتن یک واعظ درونی بوده که مکررا به انسان تذکر دهد، نصیحت پذیر باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha