جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوست و حافظ منافع هر کسی عقل، و دشمن هر فردی نفس اوست، گفت: دیانت تنها به نماز و روزه نیست؛ ملاک دین داری صداقت است لذا باید در جبهه صادقین که پیشوایانش پیامبران و ائمه خدا هستند حرکت کنیم و عدالت را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان با اشاره به اینکه در بحث انسان شناسی و خودشناسی، انسان به گونه ای آفریده شده که انگیزه دارد تا حقایق را بداند، اظهار کرد: هر امری دارای یک حقیقت است و اگر انسان بتواند انگیزه خود را تقویت کند می تواند به آن حقیقتی که کشف کرده، علم پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر علم باید نسبت به هر چیزی ایمان پیدا کرد، افزود: فرعون و مجموعه فرعونی ها به رسالت و آیاتی که حضرت موسی(ع) از طرف خداوند آورده بود، در باطن خود به آن یقین داشتند اما انکار می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرعون به رسالت حضرت موسی(ع) علم داشت، اما به آن ایمان نداشت، خاطر نشان کرد: ما نیز هر کجا که به نفع مان باشد می پذیریم و هرکجا که به نفعمان نباشد انکار می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: بین غدیرخم و رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) تنها دو ماه و چند روز فاصله بود اما مردم در عرض 10 روز غدیرخم را فراموش کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش از آنی که فرصت عمر تمام شود باید به خود آییم، یادآور شد: خداوند برای یک آزمایش 10 روز حضرت موسی(ع) را نگه داشت و مردم در طی همین 10 روز از اطاعت هارون برادر و جانشین حضرت موسی(ع) خارج شدند و سر به طغیان گذاشته و به دنبال سامری حرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این که هر فردی بتواند جایگزین پیامبر خدا باشد ممکن نیست؛ تعیین جانشینی پیامبر اسلام تنها به غدیر خم خلاصه نمی شود، بلکه در این خصوص در اسناد همه مسلمانان شیعه و سنی و کتاب های موجود اشاراتی شده است.

وی تأکید کرد: روز اول ابلاغ رسالت، روز اول ابلاغ وصایت و امامت نیز بوده است و این در کتاب های شیعه و سنی وجود دارد که همان حدیث یوم الدار است، این حدیث بیان می کند که پیامبر به حکم خدا از کفار قریش برای روی آوردن به اسلام دعوت کرد و در اولین روزی که رسالت خود را ابلاغ کرد به مردم فرمود اولین کسی که به من ایمان آورد جانشین من خواهد بود و متفقاً همه می گویند در سه نوبت علی ابن ابی طالب علی(علیه السلام) بلند شد و ایمانش را ابلاغ کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: حتی در روایتی که در متن کتب برادران عزیر اهل سنت وجود دارد، نام 12 جانشین پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) از زبان خود پیامبر بیان شده که از جمله آن می توان به کتاب "ینابیع الموده" شیخ سلیمان قندوزی اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نفع واقعی در عقل و ایمان است، ادامه داد: کارهایی از جمله دزدی، ولنگاری، اختلاس، خیانت و ساقط کردن جامعه که برخی ها انجام می دهند به خاطر نفسانیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوست و حافظ منافع هر کسی عقل، و دشمن هر فردی نفس اوست، گفت: بدترین دشمن برای انسان، وسوسه های مال، مقام و شهرت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید حواسمان را جمع کنیم، زیرا فردا همین مردمی که آن ها را به نان شبشان محتاج کرده ایم گریبانمان را خواهند گرفت، و اینگونه تصور نکنید که به راحتی آزاد خواهیم شد و باید پاسخگو باشیم.

وی عنوان داشت: اگر مردم، دین و انقلاب آسیب می بینند به خاطر کارهای خود ماست، لذا اگر درست عمل کنیم همه ی امور درست می شود و برای باقی مردم دنیا نیز راه روشن نشان داده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چه زمانی می خواهیم توبه کنیم و خدمت کردن را در دستور کار قرار دهیم و صادقانه عمل کنیم، گفت: دیانت تنها به نماز و روزه نیست؛ ملاک دین داری صداقت است لذا باید در جبهه صادقین که پیشوانانش پیامبران و ائمه خدا هستند حرکت کنیم و عدالت را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha