سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه خراسان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: در راستای رسالت عظیم حوزه‌ها و نقش آفرینی در نظام پربرکت جمهوری اسلامی ایران، مقطع عالی (سطح چهار حوزه) در دو رشته «تفسیر تربیتی» و «کلام جدید» ویژه خواهران در سال تحصیلی 99-98 در حوزه خراسان راه اندازی شد.

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان اینکه آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی، علم را مایه حیات و میزان ارزش انسان معرفی می کند، گفت: جهت ادای رسالت عظیم حوزه‌ها و نقش آفرینی در نظام پربرکت جمهوری اسلامی ایران در قشر بانوان جامعه اسلامی و نیز گسترش عبودیت از راه فهم، ابلاغ و اجرای دین، حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی 99-1398 مقطع تخصصی سطح ۴ را در رشته‌های «تفسیر تربیتی» و «کلام جدید» ویژه خواهران اجرا می‌کند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه طلاب در این مقطع می‌کوشند با تحقیق و مجاهدت های علمی، زمینه‌های ورود به عرصه ارائه نظریه علمی و تولید علم در سنگر تبیین عالمانه علوم و دفاع از ارزش های الهی را فراهم سازند، ابرازکرد: سطح چهار و مقطع عالی تحصیلی برای خواهران با در نظر گرفتن ایجاد تسلط بر دیدگاه ها، مکاتب و روش های مرتبط با رشته، تقویت توان پژوهش در حد تحلیل، نقد و ارائه نظریه در مسائل مرتبط با رشته، ارتقاء توان پاسخگویی به نیازهای علمی و تخصصی رشته، زمینه سازی جهت تولید علم و توسعه دانش در رشته،  تامین و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز حوزه علمیه و کشور، پاسخگویی به تقاضای داوطلبان ادامه تحصیل در حوزه،  تمرین و پرورش قوه استنباط و اجتهاد طلاب وهمچنین پرورش کارشناسان، دانشوران و پژوهشگران نواندیش، کارآمد و نیازمحور در علوم مختلف، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اهتمام به تعالی اخلاقی و معنوی طلاب، تقویت تعبد و تعهد دینی به مبانی انقلاب اسلامی و ترویج ارزش‌های آن و همچنین تلاش در جهت تقویت مسائل علمی و مهارتی طلاب به عنوان مسیر راه در نظر گرفته شده است، افزود: تحصیل در سطوح عالی حوزه برای خواهران با تأکید بر بهره‌گیری از روش‌های کارآمد آموزشی با اهتمام به سنت‌های حوزوی، پویایی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و توجه به نیازهای روز در برنامه‌های درسی، توسعه آموزش پژوهش‌محور و شناسایی طلاب مستعد، صورت گرفته است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان اشاره و ابراز کرد: علاقمندان تحصیل در مقطع عالی خواهران با دارا بودن مدرک سطح سه تخصصی و دیگر شرایط مندرج در دفترچه پذیرش، می توانند در دو رشته «تفسیر تربیتی» و «کلام جدید» ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اتمام رسائل یا حلقه ثالثه و سه بخش اول مکاسب برای شرکت در سطح چهار الزامی ‌می‌باشد، تصریح کرد: افرادی که مدرک تحصیلی آنان مرتبط با رشته تخصصی سطح چهار نیست، در صورتی می‌توانند تقاضای رشته تخصصی غیرمرتبط در سطح چهار نمایند که صلاحیت آنان توسط گروه علمی مرکز مورد تایید قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه آزمون ورودی سطح چهار خواهران در دو مرحله کتبی و مصاحبه علمی برگزار خواهدشد، اضافه کرد: مصاحبه در دو محور عمومی و علمی برگزار می‌گردد. متقاضیان پس از کسب امتیاز لازم از آزمون کتبی در مصاحبه عمومی شرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفیت پذیرش، افرادی‌که بالاترین امتیاز مصاحبه راکسب کرده باشند، گزینش می‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به زمان بندی پذیرش اشاره و بیان کرد: متقاضیان و علاقمندان جهت تحصیل در مقطع عالی و سطح چهار خواهران از 26 مرداد الی 14 شهریورماه 98 مهلت دارند تا با ارائه مدارک لازم به صورت حضوری در اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای ثبت نام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه آزمون کتبی، 23 شهریورماه برگزار می شود، در پایان گفت: مصاحبه ها از اول تا چهارم مهرماه انجام خواهد شد و نتایج نهایی 10 مهرماه اعلام می شود و پذیرفته شدگان تا 14 مهرماه برای ثبت نام نهایی فرصت دارند.

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32008476 یا 32008123 تماس بگیرند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha