جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی

حوزه/ آیت الله ناصری با اشاره به اینکه یزد در مباحث دینی سابقه بسیار ارزشمندی دارد، اظهار کرد: 40 سال مرجعیت تشیع به عهده یزد بوده است.

به گزارش خبرنگاراعزامی خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدرضا ناصری، امروز در آیین افتتاح مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد، اظهارداشت: امروز دارلعباده و دارالعلم یزد نیازمند توجه بیش از پیش بزرگان حوزه نسبت به توسعه اقدامات و فعالیت های آن است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه  یزد در مباحث دینی سابقه بسیار ارزشمندی دارد، اظهار کرد: 40 سال مرجعیت تشیع به عهده یزد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یزد همیشه جایگاه علما و بزرگان دین بوده و اینکه سعی و تلاش شود که جایگاه علمی خودش را هم حفظ کند و هم دوباره برگشت به آن مفهوم عالی علمی و معنوی داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: امروز برنامه‌ریزی دشمنان نسبت به استان‌هایی از جمله یزد که سابقه طولانی در مسائل دینی دارند بر این است که نه حوزه‌های علمیه پا بگیرد و نه معنویت‌ها در این استان‌ها به حالت گذشته اثرگذار باشند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: وظیفه علما و طلاب به همراه جوانان خوش استعداد در این زمینه بسیار سنگین است و همه باید تلاش کنند تا دشمن به اهدافش نرسد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به من برای حضور در یزد و تاکید ویژه خودم، این بود که حوزه‌های علمیه باید در یزد تقویت شوند و زمینه‌ای فراهم شود که این حوزه‌ها بهتر و بیشتر فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان یزد حدود 70 تا 80 دانشگاه و نزدیک به 100 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، گفت: زمین های دانشگاه‌های استان یزد بیش از یک هزار هکتار است و بودجه‌های بسیار زیادی هم برای آنها صرف می‌شود که البته همه خوب است و منکر آن نیستیم، اما در ارتباط با حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های دینی، تمام حوزه‌های خواهران و برادران یزد در مجموع 100 هکتار زمین ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: علاوه بر آن بودجه‌های دانشگاه‌ها فوق العاده خوب است و باید هم باشد، اما حوزه‌های علمیه ما همه مربوط به 200 تا 250 سال گذشته است و ظرفیت خوابگاهی طلبه‌های شهر یزد هم بیشتر از 360 تا 370 مورد نیست که اصلا قابل مقایسه با خوابگاه های دانشگاهی نیست.

آیت الله ناصری ادامه داد: ضرورت دارد در یزد حوزه‌های علمیه متعدد باشد، چون ما استعدادهای فراوان داریم و جوان‌های ما واقعا استعداد خوب به همراه اعتقادات بسیار خوب دارند و اگر زمینه‌ها برای رشد و جذب آنها به حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد قطعا یزد در آینده توانمندی بسیاری در پیشرفت دینی خوبی پیدا می‌کند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha