جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه مردمی و متکی به توده‌های مردمی بودند و این افتخار را هم باید با جدیت صیانت کنیم، چرا که پیوند حوزه‌ها و مردم ناگسستنی است و پایدار می‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در آیین افتتاح مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه و آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه یزد اظهارکرد: حوزه‌های علمیه جزو تاریخ، هویت و اصالت فرهنگی همه ماست و در طول زمان و در قرون متمادی، در فراز و فرودهای متمادی و امواج گوناگون ایستادند، تولید فکر و تربیت عالمان بزرگ را انجام دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که ایران پس از قرن‌ها، در قرن اخیر با زعامت فرزندی بزرگ از استان یزد پرچمدار حوزه‌ای بزرگ، محوری، حرکت آفرین و بسیار عظیم شد و حوزه علمیه قم به وجود آمد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از استقلال و اصالت حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه مردمی و متکی به توده‌های مردمی بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده مدارس علمیه ایران در اوایل شهریور سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند، گفت: در تابستان امسال بیش از 20 هزار طلبه در سطوح مقدماتی و میانی، دوره‌های گوناگون تکمیلی، ارتقایی و دوره‌های ویژه علمی، فرهنگی و بصیرتی را در تابستان سپری کردند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: مردم یزد مردمی عزیز و شریف بودند که در دامن خود چهره‌های موثری را تربیت کردند و در قرن اخیر عالمان بزرگی همچون آیت‌الله حائری، آیت الله یزدی، و صدها عالم برجسته دیگر نشان از بزرگی مردم این دیار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های ما باید بر اصالت‌های خود نگاه کرده و تولیداتی در خور این اصالت از حوزه‌ها بیرون آید و در اختیار جهانیان قرار گیرد.

وی افزود: برای نخستین بار است که در قم، صدها مرکز علمی با قریب به 100 هزار طلبه و 10 هزار استاد دینی با هزاران کتاب، مقاله و مجله به فعالیت دینی می‌پردازند.

آیت الله اعرافی یکی از امتیازهای ویژه حوزه‌های علمیه را عمق علمی آن دانست و گفت: بزرگان دینی ما هر کدام به تنهایی نماد پژوهش و تحقیق دینی هستند و هر کدام ستاره و مفخره‌ای در عالم امروز هستند.

وی، اصالت و استقلال حوزه‌های علمیه را یکی از ویژگی‌هایی دانست که باید از آن صیانت کرد، گفت: حوزه‌های علمیه مردمی و متکی به توده‌های مردمی بودند و این افتخار را هم باید با جدیت صیانت کنیم، چرا که پیوند حوزه‌ها با مردم ناگسستنی است و پایدار می‌ماند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حوزه ما باید بتواند به همه سؤال‌های امروز پاسخ دهد، در برابر همه مشکلات اجتماعی و فرهنگی احساس مسئولیت بکند و با روح مجاهدت و انقلابی در مسیر تعالی کشور و اعتلای نظام اسلامی تلاش کند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: اگر بخواهیم یک طراز علمی و دینی از حوزه‌های علمیه را نام ببریم، باید به شخصیت آیت‌الله العظمی سبحانی که امروز در خدمت ایشان هستیم اشاره کنیم، ایشان نماد کار، تلاش و مجاهدت علمی بی نظیر و مستمر هستند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha