جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمارهای نادرست پلیس کبک در رابطه با کاهش جرایم نفرت محور در کانادا

حوزه/ درحالی که در ماه ژانویه پلیس کبک با افتخار اعلام کرده بود که جرایم نفرت محور کاهش قابل توجهی داشته اند، آمارهای دولت فدرال روایت متفاوتی گفته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، درحالی که آمارهای ارائه شده توسط پلیس کبک در کانادا نشان می دهند که جرایم نفرت محور در سال 2018 کاهش یافته اند، آمارهای دولت فدرال روایت متفاوتی را تعریف می کنند و نشان دهنده بالا بودن سه برابری  این نوع جرایم در مقایسه با گزارش پلیس هستند.

گفتنی است یک سال پس از اینکه 6 نمازگزار مسلمان جان شان را در حمله تروریستی به بزرگترین مسجد شهر کبک از دست دادند، پلیس شهر کبک در ماه ژانویه با افتخار از کاهش قابل توجه جرایم نفرت محور در سال 2018 خبر داد.

دومینیک گادورو، یک سخنگوی پلیس شهر کبک در آن زمان گفت: ما از زمان حمله بسیار هوشیار شده ایم!

اما داده های آماری کانادا نشان می دهند که جرایم و حوادث نفرت محور در شهر کبک سه برابر بیشتر از آن چیزی هستند که پلیس گزارش داده است. تاکنون نیز پلیس حاضر نشده پاسخی به این تفاوت فاحش بدهد.

لازم به ذکر است در ماه ژانویه اداره پلیس شهر کبک گفت 27 حادثه مرتبط با جرایم نفرت محور در سال 2018 رخ داده که نسبت به 75 مورد در سالی که به مسجد حمله شد، کاهش قابل توجه ای بوده است، در این میان آمار و ارقامی که توسط آژانس آماری فدرال منتشر شدند، نشان دهنده 89 حادثه بوده اند.

باربارا پری مدیر مرکز نفرت، تعصب و افراط گرایی در دانشگاه فناوری انتاریو در این رابطه گفت: چنین اختلاف فاحشی را کمتر شاهد هستیم!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha