پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان، عدم آگاهی و تفاهم تربیتی والدین را آسیب جدی در تربیت فرزندان دانست و تصریح کرد: پدر و مادر باید قبل از تولد فرزند تفاهم تربیتی پیدا کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در جمع مربیان حلقه های صالحین خواهران بسیجی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل درسالن شهدای پاسدار کاشان، به نقش تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: تفاهم و هماهنگی پدر و مادر در تربیت فرزند بسیار موثر است.

مدیر حوزه علمیه کاشان، فرزندان را نیازمند استمرار تربیتی دانست و تصریح کرد: تربیت مقطعی، برای فرزند کارساز نیست.

وی با بیان اینکه نباید افراط و تفریط در مباحث اخلاقی و تربیتی فرزندان وجود داشته باشد، ادامه داد: در صورتی که پدران و مادران با فطرت فرزندانشان آشنا باشند، در تربیت آنها موفق خواهند بود.

مدیرحوزه علمیه کاشان، ارتباط کلامی بین خانواده را از دیگر راه های اثرگذاری تربیت در خانواده ها عنوان کرد و ادامه داد: نیاز فرزند باید از درون خانواده تأمین گردد؛ وقتی نیازهای فرزند از طریق خانواده تامین شود، دیگر نیازی به بیرون از خانه نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در پایان، آشنایی با روش های درست تربیتی را مهم دانست و گفت: روش تربیتی نیاز به آموزش و تمرین دارد، لذا پدران و مادران قبل از به دنیا آوردن فرزند باید ضمن کسب اطلاعات تربیتی، آموزش های لازم را نیز ببینند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، عدم آگاهی و تفاهم تربیتی والدین را آسیب جدی در تربیت فرزندان دانست و اظهار کرد: پدر و مادر باید قبل از تولد فرزند تفاهم تربیتی پیدا کنند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha