جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، گفت: باید صادرات را رونق بخشید و کشور را از مشکلات اقتصادی نجات داد. رهبری فرمودند کشور نباید مثل کشورهای سرمایه‌داری مانند آمریکا که سرمایه داران یک طرف و فقرا و کوخ نشینان یک طرف هستند، باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های امروز یکم شهریور نماز جمعه تهران، با اشاره دیدار اخیر دولت با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد:‌ در دیداری که دولت با رهبر معظم انقلاب داشت، نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات رهبری بود.

امام جمعه موقت تهران، مسئله اقتصاد را از جمله موارد مهم مورد تاکید رهبری معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت عنوان و تاکید کرد: باید صادرات را رونق بخشید و کشور را از مشکلات اقتصادی نجات داد. رهبری فرمودند کشور ما نباید مثل کشورهای سرمایه‌داری مانند آمریکا که سرمایه داران یک طرف و فقرا و کوخ نشینان یک طرف هستند، باشد.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: باید برای سرمایه گذاری، تولید و  ایجاد اشتغال برنامه داشت. البته بحثی در این که شخص سرمایه گذار می خواهد سود ببرد، نیست،‌ اما نکته این است که این کار به چه صورت انجام می‌شود و  پول صرف چه کارهایی می‌شود که برای کشور مفید است مانند تولید خرید و فروش.

وی ادامه داد: از طرفی هم دولت باید نسبت به سرمایه گذار آنچه در قوانین و مقررات دست و پاگیر است، توجه کند و این مقررات را مجلس بردارد، موانع نیز برداشته و امنیت در کشور زیاد شود تا در این صورت سرمایه دار از سرمایه خود استفاده کند و کار زیاد شده و اشتغال افزایش یابد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: وقتی به بینوا کمک شد، در کشور همه توانگر می‌شوند. مقصود این است که نباید در کشور فقر باشد، چرا که فقر بلای بسیار بدی است.

وی با تاکید بر اینکه باید از اقتصاد کشور مراقبت کرد،‌ گفت: اگر انسان توجه داشته و واقعا ذره‌ای دین داشته باشد و بویی از امام عصر(عج) استشمام کند، پول‌ها را آن چنان به بانک های خارج و کشورهای دیگر نمی‌فرستد و کشور را گرفتار نمی‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران بر همین اساس اضافه کرد: این همه فساد در کشور ناشی از  غفلت از خداست، لذا برای آن در آخرت آتش و در دنیا هم بدبختی و ذلت است.

وی، مسئله فرهنگ را از دیگر تاکیدات رهبری معظم در دیدار هیئت دولت عنوان کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلامی شده و کمال یابد باید قبل از آن اخلاق ها و رفتار ها را رصد کنیم یعنی مراکز علمی است که می توانند آمار تهیه کنند بگویند امسال وضع مسجد ها چگونه بوده است. در مسئله حجاب نیز باید راهکارها ارائه شود. این رصد کردن اخلاق در جامعه است. همچنین کسانی که ربا می خورند را رصد کنیم که کم شده است یا زیاد؟ این کار به واسطه دانشمندان صورت می گیرد. مسئولان نیز باید بررسی کنند تا ببینند چه باید کرد.

آیت الله امامی کاشانی بیان کرد: صدا و سیما نیز باید کار کند و بگوید راهکار چیست و افرادی که بلد هستند را بیاورند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود بیان کرد: صنعت دفاعی آنطور که در گزارش‌ها دیدیم، وزارت دفاع و دست اندرکاران این حوزه چند سال پیش خدمت رهبر معظم انقلاب بودند؛ ایشان فرمودند شما خودتان بروید و راجع به همین مسائل دفاعی فکر کنید، لذا آنها طراحی کردند که از جمله آن می‌توان به پدافند هوایی «باور» اشاره کرد. این همه قدرت «باور» نام گرفت تا باور کنیم که می‌توانیم و قدرت داریم؛ ما در برابر دشمن استقامت می‌کنیم.

آیت الله امامی کاشانی افزود: دشمن خیال می کند با مشکلات اقتصادی و جنگیدن،‌ ملت ما دست از انقلاب بر می دارد، در حالی که به فضل خدا دست امام عصر(عج) بالای سر این کشور و ملت است و امید به آینده داریم. این ملت ایثار، فداکاری و صبر دارند و مسئولان هم باید برای مردم فکر و تامل کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمن می داند که جمهوری اسلامی با مقاومت به این عظمت رسیده است، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: ترامپ! خودت و هم‌پیمانان تو ابله هستند؛‌ ابلهی و حماقتت را به دنیا هم نشان دادی، اما جمهوری اسلامی شجاع و قوی است و امام راحل و رهبر معظم انقلاب این شجاعت را در تمام جوانان ما تزریق کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ان شاءالله از تمامی گردنه‌ها اقتصادی هم عبور خواهیم کرد. دولت و مجلس با تعامل، همکاری بیشتر موانع سرمایه‌گذاری در کشور را رفع کنند، تا اشتغال افزایش یابد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران عنوان کرد: مسئله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می آید پیامبر اکرم(ص) مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین(ع) مامور تبیین آن است؛ این حقیقت در روایت ما فراوان است.

وی یادآور شد: باید از نعمت ولایت بهره گرفت؛ امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره نعمت، هماهنگ و در ارتباط بودن با ولی خداست.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم؛ اقتصاد، اخلاق، کار، زندگی، رفتار، گفتار و اموال نامشروع خوردن و کار باطل داشتن و تمام آنچه خیر و شر است را با نعمتی که حجت خداست، منطبق کنیم و ببینیم این نعمت است یا خیر؛ یعنی اگر بخواهیم کارمان را تراز بگیریم و بسنجیم و رصد کنیم باید با ولی فقیه و ولی خدا تطبیق دهیم؛ این نعمت خداست، معنای عید غدیر هم همین است.

وی همچنین با اشاره به روز خانواده بیان کرد: خانواده‌ها باید از خانواده علی(ع) و فاطمه (س) یاد بگیرند؛ خانه باید آرام باشد و بحث‌ها و مقابله‌ها و همچنین خلاف گویی ها به یکدیگر حرام است. باید در امنیت خانه زندگی کرد تا انسان بتواند به کارها برسد .

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه داشتن فرزند موجب گرم شدن خانواده می‌شود، گفت: توصیه می‌کنم خانم ها به ویژه خانه داری و تقویت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنند؛ من نمی‌خواهم بگویم درس نخوانید. کار کنید درس هم بخوانید اما تربیت اولاد در درجه اول است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha