جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر بهرام سرمست/ استاندار قم

حوزه/استاندار قم گفت: در هفته دولت 200 طرح عمرانی، بهداشتی، خدماتی و گردشگری را با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 700 میلیارد ریال در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه بهرام سرمست در سخنرانی پیش از خطبه های امروز یکم شهریور نماز جمعه قم اظهارکرد: قم از نظر موقعیت زیارتی پنجمین شهر پربازدید کشور است بطوریکه  سالانه نزدیک به 25 میلیون زائر و مسافر در استان پذیرایی می شوند. فقط در نیمه شعبان و ایام منتهی به آن نزدیک به 3 میلیون زائر و مسافر پذیرایی شدند.

نماینده عالی دولت در استان قم افزود: برنامه داریم که در صورت امکان شهرک زائر را در استان راه اندازی کنیم که ضمن اینکه این شهرک پذیرای زائرین کم توان قم خواهد بود به گونه ای مکان یابی شده که می تواند منوریل را هم از حالت فعلی خارج کرده و فعال کند.

وی با اشاره به قرارگیری قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور تصریح کرد: بر اساس شاخص های اقتصادی در کنار ظرفیت های عظیم فرهنگی و مذهبی در مقایسه با سایر استان های کشور نرخ بیکاری 10.8 درصد دارد که از میانگین کشوری پایین تر است و این در حالی است که این نرخ سال گذشته ثابت بوده است و از این نظر در جایگاه 29 کشور قرار داریم.

رئیس شورای اداری استان قم با بیان اینکه قم هفت دهم درصد مساحت کشور را داراست و یکی از کوچکترین استان های کشور محسوب می شود، تاکید کرد: قم، به لحاظ استراتژیک و جغرافیایی و سیاسی و مذهبی و فرهنگی جزو مهم ترین استان های کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر انقلاب گفت: با جهاد تلاشگران عرصه جنگ اقتصادی در شرایطی که در جنگ با دنیا هستیم در حوزه اقتصادی کارگروه های مختلف فعال شده اند و هر هفته یک روز از واحد های تولیدی بازدید شده و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی می شود.

سرمست اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری 18 جلسه اصلی ستاد تسهیل تولید و 31 کمیته فنی تشکیل دادیم و اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود و بلکه از واحدهای راکد شناسایی شده و 6 واحد به چرخه تولید برگشته است که در شرایط تحریم اقدامی بسیار مهم و اثربخش است.

وی سیاست مدیریت استان را پرداخت به موقع حقوق کارگران و حفظ اشتغال و اشتغال زایی عنوان کرد و افزود: به لحاظ عمرانی هم در استان متاسفانه یک سری عقب افتادگی ها و پروژه های نیمه تمام داشتیم که نیاز است پیگیری شود که در سرلوحه کار ما قرار دارد.

استاندار قم با اشاره به طرح های ساماندهی اطراف حرم مطهر و بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: اخذ مجوز تخصیص 48 هکتار زمین های پردیسان برای پروژه های اطراف حرم مطهر در دستور کار مدیریت استان است.

وی اتصال سرچشمه های بار به خطوط ریلی را مورد توجه قرار داد و افزود: منوریل، فرودگاه، مترو، قطار سریع السیر و... در مرحله پیگیری برای تکمیل است.

سرمست از خریداری 104 دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و افزود: 50 دستگاه این ناوگان وارد شهر شده و مابقی در حال اخذ مجوز برای ورود به شهر است.

وی با اشاره به بارندگی دو برابری امسال قم به نسبت سال 88 افزود: اگر تدابیر پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران و همکاری نهادها و مردم نبود نمی توانستیم سیلاب خانمان برانداز و ویرانگر در قم را مدیریت کنیم تا کمترین خسارت به مردم وارد شود.

استاندار قم بیان کرد: برنامه داریم که در صورت امکان شهرک زائر را در استان راه اندازی کنیم که ضمن اینکه این شهرک پذیرای زائرین کم توان قم خواهد بود به گونه ای مکان یابی شده که می تواند منوریل را هم از حالت فعلی خارج کرده و فعال کند.

وی با اشاره به راه اندازی مجمع مشورتی توسعه استان تصریح کرد: تلاش داریم از تمام سرمایه های فکری و مادی و معنوی استان استفاده کنیم. 34 راهبرد توسعه استان تدوین و فرصت ها و پهنه های سرمایه گذاری استان شناسایی شده و در قالب همایشی سراسری و بین المللی به سرمایه گذاران عرضه می کنیم تا قم به جایگاه شایسته خود در حوزه توسعه اقتصادی برسد.

رئیس شورای تامین استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حفظ آرامش، امنیت، انسجام، وفاق و همدلی در استان در مجموعه مدیریتی مورد تاکید است خاطرنشان کرد: این مساله هم باید در بین مسوولان و هم بین مردم محقق شود؛ بین مدیران و مسوولان باید رابطه همدلانه در مقام رسیدگی به مشکلات مردم محقق شود.

سرمست با تاکید بر پاسخگویی مستقیم مسوولان به مردم گفت: در همین راستا به تمام مدیران تاکید شده که یک روز از هفته را بدون تشریفات اداری پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: تلاش کردیم از همه جریان های سیاسی و سازمان های مردم نهاد حمایت کنیم و با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در کنار مردم از ظرفیت های حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه سیاست کلی دولت در مدیریت استان و کشور تامین ثبات و امنیت است گفت: از تمام کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند انتظار این است که در راستای تامین ثبات و امنیت کشور حرکت کنند و از کاری که این مساله را خدشه دار کنند بپرهیزند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha