سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به نفوذ دشمنان در بخش های مختلف بیان کرد:صدا و سیما، نهادها و جوانان خاکریزها را در جبهه فرهنگی بنا کنند و آنهایی که در برهه های مختلف نقشه های دشمنان را بر ملا کردند توجه کنند که دشمن عفت و فرهنگ جامعه را هدف گرفته است و قطعا این بار هم ملت دشمن را به خاک خواهند کشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس قم برگزار شد با اشاره به روز بزرگداشت پزشک گفت: یکی از اصولی که پزشکان باید در کار خود رعایت کنند آن است که باید طبابت را به عنوان امری مقدس و خدمت به خلق خدا بنگرند.

وی افزود: اگر پزشکان به کار خود به سان خدمت به خلق خدا نگاه کنند و مسایل مادی را در اولویت فعالیت های خود نگذارند قطعا رعایت حال مردم را به عنوان مهمترین وظیفه خود می دانند.
خطیب جمعه قم با اشاره به هفته دولت بیان کرد: این سنت حسنه به پاس خدمات شهیدان رجایی و باهنر کلید خورد و مسئولان همه ساله به بیان فعالیت های خود در سالهای خدمت خود می پردازند.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید 6 سال فرصت خدمت به مردم را داشت و دو سال پایانی فرصت جمع بندی و به سرانجام رساندن طرح ها و برنامه های نیمه کاره است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ایام وفات شیخ عباس قمی عنوان کرد: این عالم مجاهد آثار بسیار فاخری را به جامعه دینی ارایه کرد؛ به درستی باید گفت که آثار این دانشمند فراتر از زمان خود بود و این مرحوم الگویی برای علمای ماست که با اثرات خود پیشگام در آینده باشند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به ایام نزول آیه تطهیر و مباهله و انگشتربخشی امام علی(ع) و نزول سوره هل اتی در شان اهل بیت پیامبر(ع) یادآورشد: به راستی که این مناسبت ها فرصت های خوبی برای تاسی به اهل بیت و اثبات تشیع با توجه به این روزها است.

وی در ادامه به مبحث غدیر و اهمیت پاسداشت این روز بزرگ اشاره کرد و گفت: غدیر درس های زیادی دارد و به ما آموخت که مسلمانان بر سر بیعتی که داشتند باید بنشینند و مخالفت با غدیر مخالفت با خدا و ولایت است.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: در ادامه سخنان خود با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: امروز خانواده ها نقش اساسی در دیانت و عفاف فرزندان دارند؛ ما باید غم دیانت و عفاف فرزندان را داشته باشیم و به همین خاطر رهبری تاکید کردند که باید به مساله حجاب توجه ویژه شود و در نهادهای دولتی نظارت جدی روی این مساله شود.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال شبهه پراکنی در حوزه حجاب و عفاف است افزود: دشمن به دنبال ترویج هوس ها است و جبهه اصلی کار امروز در حوزه فرهنگی است؛ صدا و سیما و نهادها و جوانان خاکریزها را در جبهه فرهنگی بنا کنند و آنهایی که در برهه های مختلف نقشه های دشمنان را بر ملا کردند توجه کنند که دشمن عفت و فرهنگ جامعه را هدف گرفته است و قطعا این بار هم ملت دشمن را به خاک خواهند کشاند. 

وی تصریح کرد: مشرکان از همان ابتدای اسلام با مومنین و مسلمانان دشمنی و کینه ورزی داشتند و این عداوت و کینه ورزی ادامه دار و مستمر است.

آیت الله سعیدی افزود: اساس مشکل مشرکین با مومنین، به واسطه ریشه باورهای دینی مسلمانان است؛ به همین لحاظ است که از هر طریقی در صدد براندازی اسلام هستند و هر نظامی که براساس آن باشند به دنبال از بین بردن آن هستند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: قرآن کریم نیز به دلایل این دشمنی ها اشاره دارد؛ از همین روی است که خداوند تاکید کرده که مسلمانان از هر قراردادی با مشرکین پرهیز کنند و تا زمانی که این تفکر بین مشرکین باشد چاره ای جز مقابله با آنها نیست.

آیت الله سعیدی گفت: قرآن کریم مشرکان را به دلیل خوی استکباری آنها، متجاوز بزرگ معرفی کرده است؛ خوی استکباری خداوند آنها را در قرآن تجاوزگران بزرگ نامیده است؛ مشرکان با احکام اسلام مخالف هستند ولی این درحالی است که احکام اسلام براساس فطرت انسان و با منطق و اصول تبیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha