پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی با اشاره به بی‌توجهی برخی مسئولین در برگزاری جشنواره‌ها به مسئله اذان، نماز و مسائل دینی، گفت: رقص و پایکوبی در حین برگزاری جشنواره‌ها و بی‌توجهی به احکام دینی در استان قابل قبول نیست و مسئولین باید به مضرات این مسئله توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت مساجد و کاربرد آن در جامعه، اظهار داشت: باید مساحد به کاربردهای اول اسلام برگردند و قرآن و نهج‌البلاغه در اولویت برنامه‌های مساجد باشد.

وی ادامه داد: امروز در مجالس ترحیم که در مساجد برگزار می‌شود، قرائت و تلاوت قرآن به فراموشی سپرده شده است و باید فرهنگ انس با قرآن در مساجد و جامعه ترویج گردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در روایات بیان شده وقتی مؤمنی وارد مسجد می‌شود خدای متعال گناهان او را مورد رحمت و مغفرت قرار می‌دهد و اهل مسجد جزو هفت گروهی است که روز قیامت در زیر سایه الهی خواهد بود.

وی به کارکردهای مسجد اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر اسلام مهم‌ترین کارهای خود را در مسجد انجام می‌داد و صرفا جهت عبادات نبوده و در صدر اسلام مرکز ثقل مسلمین و محل ستاد تشکیل ستاد اسلام و نیروهای جهادی بود، متاسفانه خیلی از مساجد موقع نماز ظهر و عصر بسته است و حضور برخی هیات امناها که دارای افکار به روز نیستند از ورود نوجوانان جلوگیری می‌کنند.

حجت الاسلام سرایی افزود: اداره کردن مساجد به صورت سنتی قابل قبول نیست و باید با تشکیل کتابخانه‌ها در مساجد و قرار دادن کتب کمک آموزشی و دینی در آن نوجوانان و جوانان را به مساجد سوق داد و باید خیرین هم در این مسئله ورود پیدا کرده و کمک کنند.

وی تصریح کرد: پرورش، تعلیم و تربیت جوانان در دفاع مقدس در مساجد صورت می‌گرفت و همه رزمنده‌ها از مساجد به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: باید مساجد مرکز حل مشکلات مردم باشد و مسئولین با حضور در مساجد به مشکلات مردم رسیدگی کنند و باعث تاسف است که برخی مدیران و مسئولین اهل مسجد نیستند و در مساجد حاضر نمی‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات مسائل اجتماعی در جامعه و امکان حل آن مشکلات در مساجد ادامه داد: مساجد باید در حل معضلات و مشکلات جامعه پیش‌قدم باشند و در تربیت مدیران

حجت الاسلام سرایی در ادامه به بی‌توجهی متولیان برخی مسئولین در برگزاری جشنواره‌ها به مسئله اذان، نماز و مسائل دینی، بیان داشت: رقص و پایکوبی در حین برگزاری جشنواره‌ها و بی‌توجهی به احکام دینی در استان قابل قبول نیست و مسئولین باید به مضرات این مسئله توجه کنند.

وی افزود: مسجد در تراز انقلاب اسلامی با محوریت امام جماعت فاضل و انقلابی صورت می‌گیرد. اگر مدیران پشت میزها نشستند به برکت شهدا است و هنوز استان ما جوانان خود را تقدیم اسلام و نظام می‌کند

مسئول نمایندگل ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در پایان گفت: نباید مساجد فقط به مجالس ترحیم خلاصه شودند، بلکه باید کارکردهای سیاسی، فرهنگی و دینی در مساجد نهادینه شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha