شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: عده‌ای در مراسم‌های غدیر به رقص و پایکوبی روی آوردند و برخی‌ها هم دو هفته مانده به محرم که ایام عید اهل بیت(ع) است، مراسمات استقبال از محرم را راه می‌اندازند که هیچ تاکید دینی ندارد و نباید در مراسم‌های دینی افراط و تفریط کرد و روش مراجع دینی باید در این مورد الگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: به آتش کشیدن مسجد الاقصی نشان از وحشی‌گری رژیم صهیونستی دارد و با تلاش جمهوری اسلامی ایران این روز به روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد و مساجد امروز کانون توحید هستند و باید متولیان مساجد در کارکرد مساحد دقت کنند.

وی افزود: محور و کانون انقلاب مساجد است و باید با حضور در مساجد و زنده نگه داشتن آن و آسیب‌شناسی مشکلات مساجد، مساجد را رونق داد و باید اداره کنندگان مساجد سرآمد افراد محله باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار با هیأت دولت به مسئله اقتصاد و فرهنگ اشاره کردند و از مسئولین کشور جهت حل این مشکلات را خواستار شدند و مسئولین باید بیانات رهبری را به عنوان یک دستور تلقی کرده و از آن تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: حل مشکلات کشور در گرو تلاش و پشتکار مسئولین و حرکت جهادی در جهت رضای خدای متعال است و مسئولین باید خدمت به مردم را زمینه آخرت خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان داشت: باید دیدگاه ما به تولید کنندگان به عنوان رزمنده و جهادگر باشد و در روایات هم بیان شده است که کسی که برای اداره خانواده خود زحمت بکشد و روزی حلال به دست بیاورد مجاهد فی‌ سبیل‌ الله است و مسئولین و بانک‌ها باید در جهت حل مشکلات تولید کنندگان قدم بردارند.

وی تاکید کرد: در مملکت اسلامی ثروت اندوزی هدف نیست و عدالت و تقسیم ثروت بین همه مردم نهایت آرمان انقلاب است و باید مسئولین در جهت اجرای عدالت قدم بردارند.

خطیب نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: دین اسلام به دنبال این نیست که عده‌ای به دنبال سرمایه‌داری باشند.

وی ادامه داد: مسئولین در انتخاب مدیران باید موازین دینی و مذهبی را مد نظر قرار دهند و از انتخاب افرادی که نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت هستند خودداری کنند و مسئولین باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند.

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به افراط و تفریط عده‌ای در ایام ذی‌الحجه اشاره کرد وگفت: عده‌ای در مراسم‌های غدیر به رقص و پایکوبی روی آوردند و برخی‌ها هم دو هفته مانده به محرم که ایام عید اهل بیت(ع) است، مراسمات استقبال از محرم را راه می‌اندازند که هیچ تاکید دینی ندارد و نباید در مراسم‌های دینی افراط و تفریط کرد و روش مراجع دینی باید در  این مورد الگو باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha