جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زی رش

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که قیمت دلار در ماه‌های اخیر کاهش‌یافته است، گفت: دولت درزمینهٔ کنترل قیمت‌ها باید بهتر عمل کند و قیمت‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان اظهار داشت: تمام خوبی‌های دنیا و آخرت زیر سایه تقوا است و خوش به حال کسانی که تقوا دارند و در مقابل باید تأسف بخوریم به حال کسانی که روز و شبشان می‌گذرد و یاد خداوند در زندگی آن‌ها کمرنگ است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و شیعی عید مباهله است که کمتر روی آن کارشده و کمتر در این روز جشن می‌گیرم و نیاز به تبیین و تبلیغ از ناحیه روحانیون، مبلغین و نهادهای فرهنگی و مخصوصاً صداوسیما دارد.

حجت‌الاسلام کتابچی هفته دولت را موردتوجه قرارداد و گفت: فردا دوم شهریور و آغاز هفته دولت و سالروز بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجائی و باهنر توسط شخصی است که جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بود است.

وی ادامه داد: خود همین اتفاق درس بزرگی است که نشان می‌دهد دشمن یارگیری می‌کند و هدفش زمین زدن انقلاب است.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: این اتفاق نشان داد دشمن تا جایگاه جانشین دبیر شورای عالی امنیت نفوذ کرده بود و دو تن از بهترین مسئولین نظام و یاران این عزیزان را از ما گرفت.

وی تصریح کرد: امروز هم ممکن است کسانی به مسئولیت‌های برسند اما با انقلاب دشمن باشند می‌خواهم بگویم اشتباهات و یا حتی خیانت‌هایی اگر بود و یا هست را به‌حساب نظام نخواهیم نوشت و مردم ما از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزی دولتی است که حمایت و پشتیبانی میلیون‌ها نفر از ملت را به همراه دارد.

وی ادامه داد: هفته دولت، هفته سپاس و قدردانی از دولتی است که هدفش اجرای حدود الهی و احکام آسمانی اسلام و ایجاد جامعه‌ای سرشار از عدالت، نظم و امنیت است.

امام‌جمعه سلفچگان بیانیه گام دوم انقلاب را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: کشور ما در ماه‌های ابتدائی گام دوم و چهل‌ساله دوم قرار دارد مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیرهای کلی کشور را تبیین کردند ازجمله در مورد دولت‌ها هم مطالبی فرمودند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این بیانیه به برخی دستاوردهای گذشته انقلاب اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: بدانید که اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌ای از تاریخ ۴۰ ساله نمی‌بود (البته همه می‌دانیم در برهه‌هایی از این چهل‌ساله از جریان انقلاب فاصله گرفتیم گاهی شعرهای انقلابی کمرنگ شد و متأسفانه خسارت‌بار هم بود) رهبری در اینجا اشاره می‌کنند که اگر این نبود بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر بود و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.»

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: رهبری در سال‌های اخیر برای تحقق کامل ارکان انقلاب اسلامی پنج گام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را ترسیم کردند.

وی ادامه داد: در همین چهل سال اول دستاوردهای بسیار بزرگی را داشته‌ایم و برای رسیدن به دولت تراز اسلامی در برخی قسمت‌ها موفقیت‌های عظیمی را داشته‌ایم.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: دستاوردهای کشور در عرصه دفاعی، امنیتی مثال‌زدنی است به‌طوری‌که اقتدار امروز کشور بعد از سقوط پهپاد امریکائی، توقیف نفت‌کش انگلیسی و آزادی نفت‌کش ایرانی و تحویل سامانه قوی پدافند هوایی باور 373 به ارتش جمهوری اسلامی مقابل چشم جهانیان خودنمایی می‌کند.

وی سیاست خارجی کشورمان را موردتوجه قرارداد و گفت: چرا باید هنوز زمزمه‌هایی از مذاکره با اروپائی‌ها را شنید؟ مگر نباید از گذشته درس گرفت؟ شانه‌های مردم مستضعف زیر بار فشار اقتصادی به لرزه درآمده چرا بعد از ثبات قیمت ارز و پائین آمدن قیمت دلار قیمت‌ها به وضعیت قبلی باقی‌مانده است؟ مگر غیر از دولت کس دیگری متصدی کنترل قیمت‌ها است.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: بعد از التهابات علی‌رغم تمام گرانی‌ها جامعه می‌خواهد رنگ ثبات اقتصادی را ببیند بعضی صحبت گرانی قیمت بنزین را مطرح می‌کنند درحالی‌که برای رفع کسری بودجه می‌توان از راه‌های بسیاری استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha