جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 861504
۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
بزرگترین مسجد اروپا در چچن روسیه افتتاح شد

حوزه/ در مراسمی با حضور مقامات منطقه ای و خارجی در چچن، مسجدی با نمای بیرونی سنگ مرمر و با ظرفیت 30 هزار نمازگزار داخلی و 70 هزار نمازگزار در محوطه افتتاح گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مسکو تایمز، مقامات منطقه ای چچن در روسیه روز گذشته طی مراسمی با حضور مسئولین محلی و میهمانان خارجی اقدام به افتتاح بزرگترین مسجد اروپا کردند.

مسجد مذکور که با سنگ های مرمر سفید تزئین شده ظرفیت بیش از ۳۰هزار نمازگزار را دارد و از سوی مقامات چچن به عنوان «بزرگترین و زیباترین» مسجد اروپا معرفی گشته است.

رمضان قدیروف رئیس جمهور و رهبر چچن که متحد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز می باشد در این رابطه در سخنانی گفت: این مسجد که در شهر شالی و در نزدیکی گروزنی پایتخت منطقه چچن قرار گرفته معماری بی نظیری دارد و از نظر بزرگی و زیبایی با شکوه است.

مقامات محلی می‌گویند محوطه بیرونی این مسجد که مملو از گل های زیبا و دارای فواره‌های آب است، می‌تواند میزبان ۷۰هزار نمازگزار نیز باشد.

هر چند قدیروف به دلیل نقض حقوق در منطقه از سوی گروه‌های مدنی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما حامیان وی معتقدند آرامش و ثبات نسبی موجود در این منطقه (چچن) مرهون تلاش‌های وی است

قدیروف که در سال 2007 توسط پوتین برای حکمرانی بر منطقه با اکثریت مسلمان منصوب شد ، خودش را پیشگام احیای اسلام در چچن می داند و به ساخت مساجد مختلف پرداخته است.

در سال 2008 او از مسجد «قلب چچن»، مسجدی با ظرفیت 10،000 نمازگزار در گروزنی رونمایی کرد ، شهری که پس از تجزیه 1991 اتحاد جماهیر شوروی توسط دو جنگ بین مسکو و جدایی طلبان ویران شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha