پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه اسلامی در ویسکانسین به ساخت مسجد جدیدی می اندیشند

حوزه/ مسلمانان در شهر نینا در ویسکانسین که 100 خانوار می باشند قصد ساخت مسجد جدیدی را دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ژورنال مسلمانان ویسکانسین، شهر آرام نینا در این ایالت با جمعیت 26 هزار نفر، تقریبا دارای 100 خانواده مسلمانان می باشد.

این مسلمانان هر هفته در مرکز جامعه اسلامی فاکس ولی، برای اقامه نماز جمعه گردهم می آیند. نمازهای جمعه هر هفته در مسجد 40 ساله، یکی از قدیمی ترین مساجد ایالت ویسکانسین در آمریکا برگزار می شود. خانواده  ها برای جشن های ماهانه در اینجا جمع شده و هر ساله نیز در مراسم میان ادیانی درهای باز با حضور غیرمسلمانان شرکت می کنند.

درحالی که جمعیت مسلمانان رو به رشد بوده و مسجد قدیمی ظرفیت کافی برای نمازگزاران را ندارد، جامعه اسلامی در این منطه به ساخت مسجد بزرگتر و نو می اندیشند.

دکتر محمد کولیبالی رئیس مرکز می گوید: مسجد جدید در 18 ماه گذشته در مراحل برنامه ریزی  قرار داشته، هر چند ما سال هاست که در فکر ساخت یک مسجد جدید بوده ایم.

وی افزود: زمستان گذشته تصمیم مان را قطعی کردیم. این یک تجربه جدید برای ماست و برنامه های خیریه برای  ساخت و ساز آغاز شده و ما هم اکنون از برخی از موانع سخت اولیه عبور کرده ایم. موانعی چون اختلافات در جامعه، پیدا کردن شرکتی که با آن ها کار کنیم، طراحی و ساخت مسجد و غیره.

بشار امین، دبیر جامعه اسلامی نیز در این رابطه گفت: زمین مسجد جدید خریداری شده و برنامه های اولیه ساخت و ساز ریخته شده اند. ساخت و ساز تا زمان تامین مالی کامل پروژه متوقف خواهد بود.

امین ابراز امیدواری کرد که بتوانند کمک های مالی از داخل و خارج از جامعه اسلامی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد کنونی میزبان خانواده هایی از مناطق مختلف  اوشوش ، اپلتون و فاکس ولی بوده، با این حال شبیه مسجد نیز و بیشتر به یک خانه مسکونی شباهت دارد و حداکثر 100 نفر ظرفیت دارد که شامل هم طبقه هم کف و هم زیر زمین می شود. طبقه زیرزمین نیز برای کلاس های دینی و دفاتر تعبیه شده است. طبقه اول بیشتر سالن نمازخانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha