جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان میندانائو: مدارس اسلامی توسط دولت به رسمیت شناخته شوند

حوزه/ مطالعه ای که به تازگی انجام داده نشان می دهد که 90% مدارس اسلامی و آموزشگاه های خصوصی دینی در میندانائوی فیلیپین حمایت کافی از سوی نهادهای دولتی دریافت نمی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mindanews،  یک مطالعه انجام شده توسط یک اتاق فکر در جزیره میندانائو در فیلیپین نشان داد، اکثریت مدارس اسلامی و آموزشگاه های خصوصی دینی در این منطقه و مناطق اطراف خواستار به رسمیت شناخته شدن توسط دولت هستند تا حمایت لازم را از سوی مقامات رسمی به دست آورند.

 بندیکتو باکانی ، مدیر اجرایی انستیتوی استقلال و حکومت مستقر در شهر کوتاباتو با اشاره به این مطالعه با عنوان «تحقیقات در رابطه با مدارس سنتی» گفت: اکثر مدارس به دلیل منابع محدود برای اداره با مشکل روبرو هستند و امیدوار مداخله و کمک دولتی می باشند.

باکانی خاطر نشان کرد که سیستم «مدارس اسلامی» به دلیل قانون «اصل جدایی کلیسا و دولت»، کمک لازم را که مستحق آن است از دولت دریافت نمی کنند.

طبق مطالعه از ژوئن 2018 تا نیمه دوم سال 2019 انجام گرفت، هزار و 850 سرپرست مدارس سنتی به عنوان بخشی از مطالعه با همکاری دولت استرالیا در این تحقیقات شرکت کرده و نتایج نشان دادند که 90 درصد مدارس خواستار کمک دولتی می باشند.

* چهار نوع مدرسه خصوصی در فیلیپین فعالیت می‌کنند

گفتنی است در حال حاضر 4 نوع مدرسه اسلامی خصوصی در فیلیپین مشغول به فعالیت هستند. مدارس آموزش زبان عربی و ارزش های اسلامی برای دانش پژوهان مسلمان فیلیپینی که در سرتاسر این کشور در مدارس دولتی ثبت نام می کنند، مدارس خصوصی که توسط سازمان آموزش و پرورش به رسمیت شناخته می شوند، تحریریه یا مهدکودک ها که برای کودکان 3-5 ساله توسط برنامه یونیسف راه اندازی شده و مدارس سنتی که در خارج از سیستم آموزشی فیلیپین اداره می شوند.

این مطالعه تاکید کرد: مدارس سنتی مهمترین آموزشگاه ها برای مسلمانان محسوب می شوند زیرا نه تنها محل آموزش بلکه جایگاه های نمادین اسلامی هستند.

این مطالعه افزود: برای مردم مورو (مسلمانان در میندانائو)، این مدارس مکان هایی نمونه برای آموزش اسلامی و مطالعه زبان عربی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha