جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع-شورای شهر مشهد

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان گفت: در محرم شرایط تبلیغی عظیمی در دست مبلغین است که معارف انقلاب یعنی تکیه بر ظلم ستیزی عاشوراییان باید در این دهه تبلیغی مدنظر سخنرانی ها و خطابه ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان، در نشست بصیرت افزایی در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه با بیان این که یکی از دستورات مقام معظم رهبری آن است که حرکت دشمن را باید شناخت تا در برابر آن عملکرد درستی داشت، گفت: در انتهای هزاره دوم میلادی بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا تحلیل کرده بود که اگر رهبری در آمریکا بتواند اهداف خود را پیاده کند، حکومت مطلقه خود را برهمه کشورها تثبیت کرده که اگر نتواند فروپاشی در آمریکا قطعی است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که آنان در این راستا سندی را تدوین کردند در 25 سال آینده به سمت تثبیت قدرت حرکت کنند و برخی اهداف را در این سند مطرح کردند، عنوان کرد: هدف اصلی آنان در سند آمریکا  نیز گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکا، تضعیف و خنثی سازی نیروهای بی ثبات ساز جهانی و الحاق قدرت های اصلی جهان به نظم نوین جهانی است که این سه هدف مهم در این سند پیش بینی و طراحی شد که امروز 19 سال از تدوین آن گذشته است.

وی با بیان این که در طول این 19 سال آمریکا سه دوره ریاست جمهوری داشته است، خاطر نشان کرد: در این دوره باید اهداف و رویکردهای آمریکا در ریاست جمهوری خود را بسنجید، در دوران بوش، شخص او بنای به حضور مستقیم نیروهای نظامی را در منطقه برای اهداف خود داشت و هدف های میانی جورج بوش دولت سازی در کشورهای منطقه، نهادسازی و ایجاد پایگاه در منطقه برای مهار نیروهای بی ثبات ساز جهانی بود که رویکرد مطرح شده در همه این اقدامات رویکرد نظامی بود.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که سیاست های جورج بوش سیاست های ناموفقی بود که آمریکا را به سمت فروپاشی برد، خاطر نشان کرد: دوره اوباما دوره تغییر جدی بود و در جمهوری اسلامی روی کارآمدن تفکر اعتدالی بهترین فرصت بود که این تغییر شرایط را به نحو مطلوب برای آمریکا رقم بزند؛ در این راستا اوباما خود را صلح طلب نشان می داد و چند هدف را برای رسیدن به سند ملی دنبال می کرد که مهمترین اهداف آنان در این زمینه مبتنی بر این بود که ایران قدرت اصلی و منطقه ای نباشد، از حزب الله و حماس مقاومت نکند و در منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه جمهوری اسلامی نقش محوری ایفا نکند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که در طول چند ساله ریاست جمهوری اوباما، وی نسبتا برای رسیدن به برخی از اهداف موفق بود و توانست جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بنشاند، عنوان کرد: قبل از دوران ریاست جمهوری فعلی نیز ایران مذاکره با پنج به اضافه یک داشت اما در عمده موارد مذاکره مستقیم جمهوری اسلامی و امریکا بود اما اوباما با تفکر حاکم بر مدیریت اجرایی، جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره نشاند و این موفقیت نسبی برای اوباما بود.

وی با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری اینان کاری می کنند که شما بین ماندن و آرمان ها میان دوگانگی قرار بگیرید، اظهار کرد: آنان اعتقاد دارند آرمان ها را می خواهید باید نابود شوید و اگر ماندن می خواهید باید دست از آرمان هایتان بردارید.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که آنان در زمان اوباما زمینه سازی نفوذ در کشور را دنبال کردند و تا حدی نیز موفق شدند و توانستند نفوذ را در دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر عملیاتی کنند، گفت: راهکار بعدی آنان تعطیلی هسته ای بود که تا اندازه ای توانستند موفق شوند اما در زمینه کاهش قدرت دفاعی کشور چندان موفق نبودند.  

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که ترامپ با رویکرد جدید، حساب شده و هشیارانه عمل کرد که این اقدامات وی می تواند آمریکا را به سند ملی 25 ساله آمریکا برساند و این سند محقق شود، بیان کرد: تصمیم این دوران آنان نیز مبتنی بر این است که عناصر اقتدار حکومت اسلامی و قدرت های هسته ای و دفاعی و نفوذ منطقه ای او باید از بین برود.

وی با بیان این که سیاست ترامپ تکمیل شده سیاست اوباما در جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: متاسفانه برخی ها مساله برجام را بر عهده شخص رییس جمهور آمریکا می اندازنند در صورتیکه اگر رییس جمهور قبلی بود نیز همین کار را دنبال می کرد.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که آنان می خواهند انسجام ملی را در ایران اسلامی از بین ببرند همانطور که تکیه مقام معظم رهبری نیز بر هشدار نسبت به این موضوع است، ابراز کرد: البته این انسجام ملی نقدکردن ها را نفی نمی کند و اگر به سیاست های دولت نقد دارید مطرح کنید اما متهم کردن یکدیگر به خیانت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

ایران اسلامی به عمق اقتدار در منطقه رسیده است

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که دشمن روی این مساله انگشت گذاشته و می خواهد قدرت منطقه ای نظام جمهوری اسلامی را بگیرد، به نفوذ معنوی ایران اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی به عمق اقتدار و نفوذ ولایت مطلقه فقیه در منطقه رسیده و سبب شده روز به روز اقتدار ما بیش تر شود.

وی با بیان این که ترامپ در صحبت های خود به اروپایی ها گفته بود سه ماه فرصت دهید تا اقتصاد ایران را فلج کنم که این را با برنامه گفته بود، بیان کرد: دیدید در دی ماه 96 آشوب هایی اتفاق افتاد و آمریکا در این زمان کنوانسیونی سه جانبه درست کردند و هدف هایی را که اینان دنبال می کردند، مهم آن این بود که جنگ همه جانبه اقتصادی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنیم تا نارضایتی مردم ایجاد شده و این نارضایتی به کف خیابان ها در قالب اعتراضات کشیده شود.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که پیش بینی آنان رساندن دلار به سقف پیش بینی شده بود که در این زمان به دعوت شبکه های ضد انقلاب عده ای از مردم نیز به خیابان ها آمدند، اظهار کرد: آنان پس از مدتی در نشستی با خود گفتند چرا در همه کشور این اعتراضات فراگیر نشد غافل از اینکه جمهوری اسلامی شرایطی برای دور زدن تحریم دارد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان ادامه داد: واقعا آستانه تحمل مردم ایران اسلامی بالا و چیزی شبیه معجزه است که در هر شرائطی پای نظام اسلامی هستند اما غربی ها تلاش دارند تا این انسجام ملی گرفته شود.

وی با بیان این که آیت الله عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نگرش دقیقی نسبت به مساله FATF دارند، خاطر نشان کرد:  مجلس پس از چند دوره رد کردن و به تاخیر انداختن و پس از آن نیز ایرادات جدی شورای نگهبان به این مساله، امروز کانالی به نام اینستکس مطرح شده است که در شرائطی که جمهوری اسلامی نمی تواند نفت خود را بفروشد، آنان می گویند می توانیم به طریقی نفت شما را به فروش برسانیم و آن اینکه برخی کشورها همچون هند و چین نفت شما را بخرند اما پول حاصل از آن به دست شما نرسد، بلکه به اتحادیه اروپا بیاید و در مقابل این پول شما می توانید مواد غذایی و دارو از ما تهیه کنید.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که امروز دولت مصمم است مساله اینستکس را بپذیرد، عنوان کرد: متاسفانه در این شرائطی که همه رسانه های انقلابی باید به این مساله بپردازند، درگیر دعواهای داخلی و جنگ روانی رسانه ها شده اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که فریاد آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس علیه مفاسد اقتصادی را کسی نمی شنود اما به محض آنکه ایشان علیه بی حجابی سخن می گویند عده ای حساسیت خاص نشان می دهند، گفت: باید مراقب باشید همه اولویت ما بر مساله حجاب نباشد و مسائل روز سیاسی کشور را کنار نگذارید.

وی با بیان این که مسائل اقتصادی را به اندازه آیت الله علم الهدی این اندازه منصفانه و بی پرده در راستای دفاع از حقوق مردم کمتر کسی مطرح کرده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 91 در خراسان شمالی با افراد بدحجاب دستورالعمل برخورد را دادند و برخورد ما با افراد این چنینی که قلبشان متمایل به نظام اسلامی است باید با عطوفت در عین انسجام ملی باشد.  

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که عناصر قدرت کشور تا به امروز آسیب ندیده و انسجام ملی به خوبی حفظ شده است، تصریح کرد: همه شما دیده اید مردم ما با اتحاد و انسجام ملی چگونه در شرائط روز در کنار یکدیگر می ایستند.

روحانیون در فرصت تبلیغی محرم، ظلم ستیزی عاشوراییان را تبیین کنند/ حوزه انقلابی خط دهی جریان انقلاب را داشته باشد

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که اگر طلبه ها فضای روانی جامعه را به دست بگیرند مشکلی نخواهیم داشت، عنوان کرد: در حال حاضر در محرم شرایط تبلیغی عظیمی در دست ماست و معارف انقلاب یعنی تکیه بر ظلم ستیزی عاشوراییان باید در این دهه تبلیغی مدنظر شما در سخنرانی ها و خطابه هایتان باشد.

وی با بیان این که اساتید حوزه علمیه انقلابی، باید خط دهی جریان انقلاب را در آن شهرستان برعهده بگیرد که مدیر به تنهایی نمی تواند، این رسالت را ترتیب دهد، بیان کرد: مردم باید مساله نفوذ منطقه ای ما را بدانند و طلاب نیز انسجام ملی داشته باشند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که امروز مساله کمک جمهوری اسلامی ممکن است زمینه ساز فتنه داخلی شود، گفت: حمایت جمهوری اسلامی از حزب الله می تواند زمینه ساز فتنه از سوی برخی جریان ها در داخل کشور شود و هیچ کس به اندازه طلاب، روحانیون و حوزه های علمیه نمی تواند در طرح و تبیین این مسائل برای مردم نقش ایفا کند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان با بیان این که امروز قدرت منطقه ای ما روز به روز افزایش یافته و از آنطرف قدرت حل و فصل مسائل بین المللی آمریکا نیز از بین رفته و آمریکا توان و برش قبلی خود را ندارد، تصریح کرد: سردار سلیمانی در جمع بسیج اساتید میگفت همه پایگاه های نظامی آمریکا در تیررس بوده که این اقتدار دفاعی ایران اسلامی است.

وی با بیان این که انسان نباید مرعوب و مجذوب قدرت های غربی شود، ابراز کرد: اگر انسان به قدرت خداوند متعال و نصرت الهی اعتماد کند، همه همان موضعی را می گیرند که مقام معظم رهبری داشته  و بنابراین بدین سان باید به خداوند توکل کرد.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که رسالت ما طلاب روشنگری است، بیان کرد: خواستگاه انقلاب خواستگاه دینی است و طلاب در پایه های این خواستگاه قرار دارند که در زمینه روشنگری و تبیین مسائل نباید غفلت کنند. 

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha