پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 861532
۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کارگاه آموزشی با موضوع آسیب شناسی ازدواج با حضور حجت الاسلام نصیری از اساتید حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد.

کارگاه آموزشی عملیات محرم با موضوع «آسیب شناسی ازدواج» با حضور حجت الاسلام نصیری، در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام نصیری، صبح امروز در کارگاه آموزشی با موضوع آسیب شناسی ازدواج، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: ازدواج فرایندی از کنش متقابل بین دو فرد، یک مرد و یک زن است که برخی شرایط قانونی را تحقق بخشــیده اند و مراسمی برای برگزاری زناشویی خود برپا داشته اند و به طوری عمل آنان مورد پذیرش قانون قرار گرفته و به آن ازدواج اطلاق شــده است.

وی افزود: ازدواج، ســنگ بنای خانواده اســت و از آنجا که جامعه از مجموعۀ خانواده ها تشکیل می شود، نحوۀ پایه گذاری و تدابیر و اندیشه هایی که در امر ازدواج صورت می پذیرد، در رشد و تعالی یا انحطاط و انحراف جامعه تأثیر بسزایی دارد.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: ازدواج و تأسیس کانون خانوادگی، باعث می شود به طور محسوسی از فساد، بی بند و باری ها،طغیان ها، قتل، سرقت و ... کاسته شود، زیرا چنان که آمار نشان می دهد، اکثر این امور از افرادی سر می زند که از وجود کانون گرم خانوادگی محرومند.

حجت الاسلام نصیری ادامه داد: جوانان به دلایل مختلفی از مبادرت به ازدواج دوری می‌کنند و پدیدۀ تأخیر در سن ازدواج به عنوان یک مسئله نمود پیدا کرده است. جوانانی که به دلایلی مجبور به خانه نشینی می شوند.

وی از عواملی همچون عدم تمکین مالی برای تشکیل خانواده، طولانی بودن مدت سربازی، طولانی بودن مدت تحصیل، گرایش به روابط خارج از ازدواج، راحی طلبی و علاقمندی به زندگی مرفه، عدم مسئولیت پذیری جوانان، گرایش جوانان به تک زیستی و خانه های مجردی و تغییر سبک زندگی سنتی به مدرنیته به عنوان عوامل تشکیل دهنده به وضعیت تاخیر یا تعطیل ازدواج جوانان نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha