جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی

حوزه/ امروز یکی از مهمترین وظایف مبلغان دینی مطالعه، بیان مطالب قوی همراه با سند و منبع قوی و بدون تکرار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی دهه محرم 1398 که از سوی دفتر تبلیغات حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در آستانه ماه محرم قرار داریم. هر سالی حلولی دارد و حلول محرم با غم و اندوه شروع می شود و با تعالی و رشد و آگاهی به پایان می رسد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: با محرم می شود خیلی از نقصان و ضعف های اعتقادی و دینی را اصلاح کرد. امروز یکی از مهمترین وظایف مبلغان دینی مطالعه، بیان مطالب قوی همراه با سند و منبع قوی و بدون تکرار است.

این مبلغ بین المللی اظهار داشت: در منبر موضوع، محتوا، شیوه القاء و مخاطب شناسی مهم است. هر مبلغی لازم است در این موارد توجه داشته باشد تا بتواند منبر خوبی ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: موضوع اولی که می توان در محرم به آن پرداخت، پیام خطبه های امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: موضوع دوم غضب های که در روز عاشورا مطرح شده است. این هم می تواند موضوع قابل توجهی باشد و پیام های درستی به مردم داد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد، منبری کاربردی نباشد و مشکلی از دردهای جامعه را حل نکند، این منبر هیچ ارزش ندارد.

این مبلغ بین المللی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات ارائه خطبه های امام حسین(ع) در روز عاشورا است. پیام های خوبی می توان از این خطبه استخراج و ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: موضوع دیگر فرهنگ  و شاخصه های فائزین در  ارتباط با عاشورا است و در قرآن هم مطرح شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: موضوع دیگر عوامل رشد، رکود و انحطاط است و مردم سه دسته اند، در حال رشد یا رکود و پسرفت و انحطاط هستند. این موضوع بسیار قشنگی است و قابل استفاده برای همه مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: موضوعات نباید تکراری و خسته کننده باشد، باید نو و به روز باشد تا مخاطب و مردم جذب منبر شوند.

این مبلغ بین المللی اظهار داشت: محرم دهه تغییر و تحول است مبلغ موفق کسی است که بتواند این مسئله را در این دهه ایجاد کند و موجب رشد و تغییر و تحول شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: یکی از هنر های سخنران باید ایجاد ارتباط با مخاطب باشد. باید این مسئله را بداند چگونه می تواند بین منبر و مردم ارتباط برقرار کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha